Turán Frici izgatott. De azt mondja, ez teljesen normális az idénykezdet előtt – ha nem térne vissza ez az érzés minden idény elején, már rég abbahagyta volna a versenyzést, ugyanis ez az, ami felpörgeti, ami növeli a motivációt, amitől úgy várja a rajtot, mint gyerekkorában a karácsonyi matchboxot.
A rali országos bajnoki szezon a hét végén kezdődik a Start Autó Eger-ralival, amelyre több tízezer nézőt várnak, s amely az új felállás (ettől az évtől kezdve nem értékelik a World Rally Carokat) miatt elképesztő izgalmakat ígér. A Synergon Turán Motorsport kettőse, Turán Frigyes és Zsiros Gábor másfél hete az orfűi viadalon melegített a szezonkezdetre az N-csoportos Mitsubishi Lancerrel.
„A felkészülésünk majdnem száz százalékos volt, hiszen versenykörülmények között tesztelhettük a Mitsubishit, s azt hiszem, az orfűi viadal után nem lehetett okunk a panaszra. S hogy miért van bennem mégis egy kis bizonytalanság? Mert egyelőre nem tudjuk, hogyan alakulnak majd az erőviszonyok most, hogy technikailag teljesen átalakult a mezőny. Harctéri izgalom van rajtam a hétvége miatt, de ez jó érzés, ha nem lenne, talán már nem is versenyeznék” – vallotta be Turán Frigyes, aki azt is elárulta, kedveli a pályákat, amelyeken a hétvégén száguldanak majd.
A legjobb emléke Egerből, hogy tavalyelőtt itt versenyzett először a Peugeot WRC-vel, a legrosszabb pedig, hogy tavaly nem sok lehetőséget adott neki a bizonyításra az Octavia, amely sajnos a viadal elején tönkrement. A Mitsubishiben azonban nagyon bízik, reméli, azzal nem lesznek technikai gondjai, legalábbis eddig semmi sem utalt ilyesmire.
„Jó a csapatunk, jó hangulatban telt a felkészülés, úgyhogy már alig várjuk a rajtot. Nagy taktikázásra nem lesz lehetőség, hiszen tucatnyi gyors pilóta van a mezőnyben, abszolút és N-csoportos bajnokok, a korábbi évek élversenyzői. Mindannyiuknak lesz esélyük a végső győzelemre. Ami minket illet: természetesen nagyon szeretnénk a mezőny elejében végezni, s ehhez szerintem az kell, hogy hiba nélkül teljesítsük a viadalt, mert annyira szorosnak ígérkezik a csata, hogy még apró hibák sem férnek bele. Az lesz a legnagyobb feladat, hogy megtaláljuk az egyensúlyt a tempós közlekedés és az óvatosság között, mert hát ugye senkinek sincs kétsége afelől, hogy aki itt nyerni akar, annak a rajttól kezdve állnia kell a gázon…” – mondta Frici, aki arra külön felhívta a figyelmet, hogy vigyázni kell a gumikra, mert a pályák egy része nagyon defektveszélyes.
XLsport –
Forrás: Klein Péter