F1
2016. június 20. hétfő, 15:20
Szerző: Dezső Attila, Fotó: Daimler Media Site
Kurt Busch, a Stewart Haas Racing NASCAR-versenyzője a hétvégén Bakuban járt és amellett, hogy beszállt a Haas F1-es autójába, megosztott egy-két két jó tanácsot a sportággal.
A NASCAR Sprint Kupa üres hétvégéjét kihasználva az amerikai Kurt Busch egész hétvégén ott volt a Haas F1-es csapatának garázsában, így közelről is megismerhette, hogyan zajlik az élet a száguldó cirkuszban. Vendéglátói még a VF-16-osba is beültették, így adta magát a kérdés, hogy egyszer szeretné-e kipróbálni a gépet: „Ki nem?” – idézte a grandprix247.com Buscht, aki kitért tapasztalataira is.
„Amiben a NASCAR első számú, az a rajongók elérése és hogy a szponzorok mit kapnak jelenlétükért. A Forma-1-ben olyan mentalitás uralkodik, hogy a csak a feladataira koncentráló pilótát még a széltől is óvják, így kevésbé elérhetőek a rajongók számára. Jó lenne, ha ez megszűnne, így az emberek egészen másképp viszonyulnának a versenyzőkhöz. Ehhez a közösségi média lehet az első lépés, bár hallottam, hogy Lewis Hamilton bajba került a Snapchat miatt, mert komoly elérést adott a rajongók felé.”
„Amikor a NASCAR-ban megtudták, hogy F1-es versenyre megyek, azt akarták, hogy lépjek be a fiókjukba, és promótáljam az F1-et a NASCAR Snapchatjén. Egészen máshogy viszonyulnak az egészhez” – folytatta az amerikai, aki azt is elmondta, milyen a Haas teljesítményének fogadtatása az Egyesült Államokban. „Sokkal nagyobb a felhajtás – amikor Gene ott volt az egyik versenyünkön, mindenki hozzánk jött megnézni az összefoglalót. Ilyen még nem láthattunk korábban.”
De mit gondol Busch arról, hogy mikor válhat komoly sikerré az F1 a tengerentúlon? „Azt nem tudom, mi hiányzik, azt viszont igen, hogy mi lehet sikeres. Egy NASCAR-pálya azért népszerű, mert a rajongók belátják az egészet. A mi kultúránk imádja a test-test elleni csatákat, az ütközéseket, de az épített pályák is sikeresek, mint például Sonoma vagy Watkins Glen. Az utcai pályák is fokozzák az izgalmat – szerintem a mi sportágunk is sokat nyerne azzal, ha a városok szívébe vinnénk a versenyeket.”
„Ami viszont az open wheel-részét illeti: amikor a kilencvenes években kettévált (IndyCarra és CART-ra – a szerk.), a NASCAR egyből elorozta a népszerűséget. Úgy vélem, a mostani generáció egyre inkább kezdi elismerni az utcai pályán való versenyzést, és a sportágat önmagában” – utalt Busch az F1-re.