Lehullt a lepel!

Lehullt a lepel!

Alig egy hónapja jelentette be hivatalosan is a Citroen, hogy 2014-ben gyári csapattal és Sebastien Loebbel nevez a túraautó világbajnokságra, már azt is tudjuk, hogy milyen autóból épül a franciák versenygépe. Az alapmodell a gyár ,,legfapadosabb” modellje a C-Elysée lesz, amelyet természetesen már a új szabályoknak megfelelően építenek meg, mire versenyautóvá avanzsál.

Loeb nagyon várja már, hogy bemutatkozhasson a túraautózás elitjében, de arról, hogy ki vagy kik lesz vagy lesznek a csapattársai még nincs hivatalos információ. Nagy valószínűséggel helyet kap majd a csapatban Yvan Müller, aki így ismét gyári alakulatban versenyezhet 2014-ben.

A C-Elysée utcai változata fantasztikusan teljesít a nemzetközi piacon, már most harminc százalékkal többet értékesítettek a modellből a tervezettnél. Talán emiatt döntött úgy a gyár, hogy ez legyen az alapmodell. Az utcai C-Elysée-t nem lehet 1.6-os turbómotorral rendelni a szalonokban, így az is biztos, hogy a DS3 WRC erőforrását dolgozzák majd át a gyár mérnökei és ilyen motor kerül majd Loeb versenyautójába. Az átdolgozott motoron nagyobb turbónyomással üzemel majd, mint a WRC-ben – a WTCC-ben ezt a szabályok lehetővé teszik -, így a C-Elysée 380 lóerős lesz.

A C-Elysée WTCC technikai adatai:

Motor: Citroen Racing 1.6 turbo
Furat x löket: 82×75,5 mm
Hengerűrtartalom: 1598ccm
Maximum teljesítmény: 380Le (6000 ford/perc)
Maximum nyomaték: 400 Nm (4500 ford/perc)
Sebességváltó: Sadev hat sebességes, szekvenciális
Fék elöl: 380mm tárcsa, négy dugattyús féknyereggel
Fék hátul: 300mm tárcsa, két dugattyús féknyereggel
Felfüggesztés: McPherson (elöl, hátul)

A cikk folytatódik..! kattintson ide!

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.