„Lesz majd minden” – Talmácsi új főszponzorra talált

image

Miután a MOL július 15-én kihátrált mögüle, Talmácsi Gábor gyorsasági motoros világbajnokunk az idény közepén főszponzor nélkül maradt. Évad közepén támogatót találni igen nehéz feladat, úgy tűnt, hogy Talmának a Honda motor beállításai mellett pénzügyi gondokkal is szembe kell néznie. Azonban az szerencsétlen helyzetnek viszonylag hamar vége szakadt: a hétvégén Talma immáron a Hungrana Kft matricáit viselve versenyezhet majd. A közös együttműködésről és a közös jövőről a két fél elegáns sajtótájékoztató keretében számolt be.

A Hungrana Kft jó nevű élelmiszeripari vállalat és kukoricafeldolgozó üzem. A motorsportban leginkább az E85 GreenPower nevű bioetanolos alternatív üzemanyagukkal lehetnek érdekelnek, ezt kell a magyar versenyzőnek népszerűsíteni. A jelenlegi helyzetben ajánlatuk kétségkívül nagy segítség a csapat és Gábor számára, noha természetesen kölcsönösen hasznos együttműködésről van szó.

A sajtótájékoztatón az előző főtámogatóról kevés szó esett, mindenki inkább a jövőbe tekint. A magyar olajtársaság kilépése mindenesetre elég érdekes: noha az állítólagos eredménytelenség miatt hagytak fel a támogatással, Gábor csapattársa, az olasz Andrea Iannone ebben az évben két futamot is nyert, a legutóbbit éppen a szakítás előtt három héttel, a hollandiai Assenben.

„Én sem értem, és furcsának tartom a MOL döntését. De nem igazán akarok a múltra gondolni. A MOL-lal rengeteg dolgot elértünk – válaszolta udvariasan a Speed Up versenyzője az xlsport.hu kérdéseire. Természetesen számunkra legfontosabb az eredmény. De egy tizenegyedik helyen lévő sportolót sem hagy ott a főszponzora év közben – tette hozzá. Én kétszáz kilométer felett száguldok – folytatja – nagyon fontos, hogy az új szponzor személyesen bízik meg bennem.”

Úgy tűnik, a bizalom valóban feltétlen, ugyanis a jelenlegi szerződés nincsen eredményhez kötve. Ez, úgy tűnik, mindenkit elégedettséggel tölt el, hiszen így Gábor száz százalékig a versenyzésre koncentrálhat. Fontos megemlíteni, hogy a Hungrana nem csapatszponzor lesz, hanem kizárólag a magyar versenyzőt támogatja, azt azonban kiemelten. „A konkrét összeg üzleti titok – nyilatkozta a menedzser Stefano Favarro. Lesz majd minden” teszi hozzá elégedetten.

„Támogathatnánk úszót vagy futballcsapatot, de egy üzemanyag népszerűsítéséhez technikai sportot űzőre van szükség – mondta Járomi Judit marketingigazgató. A jelenlegi szerződés egy évre szól, de hosszú távra tervezünk. Talmácsi a motorsport legnépszerűbb hazai űzője.”

A Hungrana versenyzője támogatásának jelentős kommunikációs szerepet szán: Dr. Lengyel Attila ügyvezető igazgató szerint Talmának komoly reklámértéke van, hiszen világbajnokként is képes volt megmaradni hiteles embernek és sportolónak. Ha a motoros arca lesz az E85 mellett, bizonyára az érdeklődők is tudatosabban fogják használni az alternatív energiaforrást.

A kapcsolatnak azonban van egy másik oldala is: Moto2 jelenlegi szabálykönyve tiltja a reklámozott benzin tankolását éles versenyben, így a nagy reklámfeliratok ellenére Talma talán sosem fogja azt pályán használni. A szabályok minden évben változnak persze, de semmilyen garancia sincs a bioetanol bevezetésére a közeljövőben. Ettől függetlenül Brno és Mizano után a Speed Up fogja tesztelni az üzemanyagot, de addig is a versenyző csak a személygépkocsiját tankolhatja tele.

A következő futamra most hétvégén, Csehországban kerül sor. Magyar pálya híján ezt tekinthetjük leginkább hazainak, minden évben számtalan honfitársunk kerekedik fel, hogy élőben láthassa versenyezni kedvencét. „A bajnokság csak most kezdődik igazából. Úgy érzem, a legjobbak közé tartozom.” Bízzunk benne, hogy ezúttal is igaza lesz.

Kőszegi Tamás

Fotó: Kőszegi Gábor