Komoly tervekkel vág neki a VisitBritain az elkövetkezendő 4 évnek. A privátszférával karöltve, az eddigi legkomolyabb marketing kampányt indítja el, amelyet olimpiai házigazda ország valaha is készített, kihasználva a Királyi Esküvő, a Királynő Gyémántlakodalma és a 2012-es Londoni Olimpiai és Paraolimpiai Játékok adta lehetőségeket.
A VisitBritain a maga egyedülálló marketing tapasztalatával, és kiterjedt kapcsolatrendszerével a versenyszférában, irányítja majd az együtműködést. A Brit Turisztikai Hivatal és együttműködő partnerei 4 év alatt 100 millió fontot fognak elkölteni, amely egy mérföldkő lesz a tengerentúli marketingben. Ettől a 4 éves marketingprogramtól a Brit Turisztikai Hivatal azt várja, hogy megerősödjön Nagy-Britannia pozíciója, mint a világ egyik vezető nemzetközi turistacélpontja. További célja, hogy a kampány által 4 millió extra látogatót, 2 milliárd font extra bevételt, és 50 000 új munkahelyet generáljon.
Ez egy jelentős közös összefogás a turizmus iparág részéről. A privát és a versenyszféra az állami hozzájárulással megeggyező összeggel támogatja a programot. Jelenlegi támogatók: British Airways, Ryanair, DFDS, P&O, Radisson Edwardian, AHG (Hotel du Vin, Malmaison), Intercontinental Hotels and the National Trust. A előbbiekben felsoroltak az alapító tagok, számtalan további céggel folynak tárgyalások az együttműködésről.
A programnak 3 fázisa lesz, az első a Játékokat megelőző 12 hónap, azután a Játékok alatti időszak, és végül a Játékokat követő időintervallum.
A VisitBritain új logóval is készült erre a kampányra, amelynek kulcsüzenete, a „Britain you’re invitid” szlogen, amely egyébként a kampány elnevezése is. Nagyon jól használható üzenet, mert mondhatják akár a brit hírességek, használhatják a cégek, és magukénak érezhetik a brit emberek is egyaránt. Egy nemzet meghívja a világ embereit, hogy látogassanak el, és fedezzék fel Nagy-Britanniát.
2012-es Londoni Olimpiai Játékok
Tényadatok számokban:
9 millió belépő, 15 000 atléta, 20 000 médium, 4 milliárd néző világszerte, 26 olimpiai sportág (300 rendezvény),20 paraolimpiai sportág (471 rendezvény),
70 000 önkéntes, 60 nap sport és kultúra.
Az Egyesült Királyság fővárosában folyamatosan készülnek az új helyszínek a 2012-es Olimpiai Játékokra, de bármelyik látogató, aki most vagy jövőre Londonba látogat szinte semmit sem vesz észre Európa legnagyobb építkezéséből, kivéve ha a Heathrow-i landolásnál jobbra néz.
A tradícionális londoni helyszínek (Hyde Park, Horse Guards Parade, Lord’s, Earl’s Court, Wembley) alig 3 mérföldre helyezkednek el a Olimpiai Stadiontól és a helyszínek 80%-ától. Ez a két rész mindössze 7 percre lesz egymástól a játékok alatt.
A játékok természetesen nem csak Londonhoz kötődnek majd, például a vitorlás események hátterében a világörökség részét képző Jurrasic Partot lehet majd látni, míg az evezős rendezvények a Windsori Kastély árnyékában kerülnek megrendezésre. A futball bajnokság végigvonul Anglián, Skócián és Wales-en, lehetőséget adva így 2 millió embernek Nagy-Britannia szerte arra, hogy átélhesse saját olimpiai pillanatát.
A nagyszerű közlekedési hálózat könnyen lehetővé teszi majd London központjából az olimpiai helyszínek elérését. A „The Javelin” vonal mindössze 7 perc alatt elviszi a látogatókat a King’s Cross/St Pancras állomásról az Olimpiai Parkba, de városszerte lehetőség lesz kerékpár bérlésre is.
A szálláskeresés miatt sem kell aggódniuk a látogatóknak, mert több mint 120 ezer hotelszoba lesz 2012-re Londonban. Mindenkire gondolnak a vendéglátók, mert nem csak a magasabb kategóriájú hotelekre lehet számítani majd az olimpia ideje alatt, hanem 30.000 olcsóbb kategóriájú szállást is tudnak biztosítani a diákszállások, hostelek és kollégiumok. Nagy-Britannia remek helyszín a paraolimpiának is, mert itt mindenki akinek szüksége van rá, talál magának akadálymentesített szállást.
A megnövekedett keresletre nyilván a hotelek is reagálni fognak. Ezért a VisitBritain és a Visit London létrehozott egy egyezményt „Fair Pricing Charter” elnevezéssel, amellyel azt szeretnék elérni, hogy reálisak maradjanak a piaci árak. Az egyezményt már 400-an aláírták, a cél hogy még többen csatlakozzanak hozzá, ezzel is biztosítva, hogy Nagy-Britannia készen áll a korrekt üzleti hozzáállásra.
Azok számára, akik kíváncsiak az akcióra, 2011. márciusától megvásárolhatóak a belépőjegyek. A jegyeket a hivatalos viszonteladók értékesítik (ATR), amelyeket a Nemzeti Olimpiai Bizottság jelölt ki.
Az árak megtalálhatóak a következő honlapon:
http://media.ticketmaster.com/og/en-gb/img/sys/tournament/london2012/olyticketprice.pdf
Természetesen nem kell minden rendezvényre jegyet váltani, hiszen London utcái megelevendednek majd a maraton, a triatlon és a kerékpáros versenyek alatt. A vitorlás versenyeket pedig Weymouth tengerpartjáról élvezhetik az érdeklődők. Ezentúl pedig, óriásképernyős kivetítőkön Londonban, és országszerte figyelemmel követhetik mind a helybéli, mind a külföldről érkezett szurkolók az eseményeket.
A VisitBritain célja, hogy a látogatók már érkezéskor világszintű fogadtatásban részesüljenek, és ez több legyen annál, mint egy mosoly a reptéren. Az együttműködő partnerekkel 3 területen próbálják még jobbá tenni a vendégek fogadtatását. Első terület az “indulás előtti” fázis, ahol a nagyszerű információ szolgáltatással segítik a beutaztatást. A második fázis a “belépés élménye az érkezéskor” – a repterek és kikötők hangulatának és az országba való belépés folyamatának barátságosabbá való tétele a cél. A harmadik terület az országon belüli élményre koncentrál. Fontos, hogy minden érintkezési pont, legyen az hotel, vendéglő, tömegközlekedés, egyaránt garantáltan világszínvonalú élményt nyújtson a vendégeknek.
Mi teszi a 2012-es évet kimondottan különlegessé az olimpián és a paraolimpián kívül?
Az örökzöld kedvencek azok az események, amelyeket több ezer rendezvény közül érdemes megnézni. Kihagyhatatlan a lenyűgöző virágfesztivál Chelsea-ben és Hampton Court-on, az Edinburgh Fesztivál és a történelmi városok York és Hay-on-Wye. Mindig izgalmas kiállításokra lehet számítani a Royal Academy of Arts-ban, és nem érdemes megfeledkezni a méltán híres sporteseményekről, mint az Open Golf és a Wimbledoni Tenisz Bajnokság.
De nem csak az említett eseményekre lehet számítani, mert 2012-ben igazi különleges, egyedi rendezvényekkel készülnek az Egyesült Királyságban. London utcáin pompás látvány fogadja majd a látogatókat a Királynő Gyémántlakodalma alkalmából, valamint júniusban kerül megrendezésre a World Pride felvonulás.
De ne csak Londont említsük, hiszen Belfast 2012-ben ünnepli a Titanic fesztivált, és ott van még a Fesztivál 2012, ami egy kulturális olimpia, mely áprilistól a Játékok végéig tart. Mindezt a sok egyedülálló programsorozatot az olimpai fáklya útja szövi át.
További információk a 2012-es Londoni Olimpiai Játékokról, és az év többi eseményéről a www.visitbritaintrade.com weboldalon találhatók.
BritAgent e-learning program
A VisitBritain-nél mindig is a B2B munka központi eleme volt az utazásszervező képzés, kiállítások, konferenciák és megbeszélések formájában. Ezzel is lehetővé téve, hogy a partnerek pontosan megismerjék, mit tud a Brit Turisztikai Hivatal az ügyfeleiknek ajánlani. Habár ezek a találkozások meglehetősen informatívak voltak, csak kis célközönséghez jutottak el, és gyakran alacsony elkötelezettséget váltottak ki, mindemellett jelentős költségvonzatuk volt. Ennek kiküszöbölésére a VisitBritain dél-kelet ázsiai kollégái 2 éve létrehoztak egy nemzetközi programot, azzal a céllal, hogy még több embert tudjanak ösztönözni arra, hogy felfedezze és megismerje Nagy-Britanniát, és a brit turizmus iparág számára egy globális plattformot lehessen biztosítani.
A BritAgent program elektronikus távoktatásban folyik, amely nagyon hatékony formája a képzéseknek. A programban résztvevőknek fontos információforrás lesz a www.visitbritaintrade.com website, amely ugyanúgy néz ki, mint a fogyasztói honlap, viszont itt minden egy helyen megtalálható, beleértve a javasolt útvonalakat, a 2012-es Londoni Olimpiai Játékokra vonatkozó információkat, továbbá minden adatot ahhoz, ha üzleti találkozót vagy rendezvényeket akar valaki Nagy-Britanniában tartani, valamint fellelhető minden eladásösztönző eszköz is. Kifejezett előny az utazási irodák számára, hogy az üzleti megkereséseket is megtalálják a weblapon.
A Nemzeti Turisztikai Hivatal által akkreditált BritAgent-ek fel lesznek tűntetve a helyi fogyasztói oldalakon, hogy a hozzájuk legközelebb lévőt tudják megkeresni az érdeklődők. A VisitBritain neve a garancia arra, hogy felkészült szakembereknél intézhetjük majd az utazásainkat.
A képzési szintek
Britain the Basics: ez az alapmodul, betekintést nyújt a legszükségesebb információkba és eszközökbe, ami az ügyfél utazásához szükséges, beleértve az országba történő belépést, szálláskeresést és közlekedést.
Destination Britain: ez a modul betekintést nyújt abba, hogy a különböző országokban, hogyan pozícionáljuk Nagy-Britanniát, mint célállomást. Részletesen ismerteti az egyes régiók kínálatát, illetve, hogy ezek miért lehetnek érdekesek a visszatérő látogatók számára.
Experience Britain: ez a modul a különleges igényű és életvitelű ügyfelek igényeinek kielégítéséről szól.
MICE: ez a modul a MICE piacot ismerteti, és segít abban hogy sikeres rendezvényeket szervezhessünk a Szigetországban.
A programban résztvevőknek lehetőségük lesz arra is, hogy beutazzák a helyszíneket terepbejárás céljából, és különböző rendezvényeken vegyenek részt, valamint folyamatos tréningeket kapnak, az új modulok bevezetésével.
A BritAgent program kelet-európai bevezetését a VisitBritain 2011. februárjában indítja el, elektronikus levelek útján történő kommunikációval. 2011. júliusáig pedig a 2012-es Londoni Olimpiai Játékokra vonatkozó modullal bővül a képzés. A VisitBritain célja, hogy 2012-ig 5000 szerződött utazásszervezője legyen Nagy-Britanniának.
Forrás: Andarina Kommunikációs Ügynökség