A bikások vezetői több hiteles forrás szerint is eldöntötték, nem akarják folytatni együttműködésüket jelenlegi motorpartnerükkel, noha szerződésük csak a 2016-os évad végén jár le. A Red Bull elsősorban a Mercedes-erőforrásaival szerette volna helyettesíteni a Renault-motorokat, a stuttgartiak azonban nem akarnak hajtóegységeket szállítani az egyik legnagyobb ellenfélnek. Most tehát úgy tűnik, végül korábbi partnerük, a Ferrari lesz a befutó.
A vörösök Forma-1-es alakulatának vezetője, Maurizio Arrivabene nemrég kijelentette, szívesen támogatná a Red Bullt, a végső szót azonban a márka első embere, Sergio Marchionne mondja majd ki. A bikások körül tehát még mindig sok a kérdőjel, a vezetőség pedig már a legrosszabb eshetőségre is felkészült. „A másik félen múlik, hogy a Forma-1-ben leszünk-e” – mondta Horner, amikor az Autosport a csapat 2016-os lehetőségeiről kérdezte. „Ha nincs motor, nem tudunk versenyezni. Dietrich Mateschitz pedig már leszögezte, hogy versenyképes erőforrást akar” – teszi hozzá.
A brit szakember Szingapúrban elismerte, nem lepődött meg a Mercedes döntésén, és nem is okozott neki csalódást az elutasítás. „Meg lehet érteni Totót [Wollff, a Mercedes sportigazgatója – a szerk.], hiszen látja, hogy a Red Bull fenyegetést jelent. Valószínűleg nem akarják az egyik legnagyobb kincsüket átadni az egyik legnagyobb riválisnak. Őszintén mondom, számítottunk erre. Toto sohasem volt a Red Bull ellátásának támogatója. Most ez már nincs a lehetőségek között, szóval másra kell összpontosítanunk” – magyarázza a csapatvezető.
A Renault vezérigazgatója, Carlos Ghosn a hét elején leszögezte, a francia gyár a jövőben nem akar motorszállítóként ténykedni, azaz vagy gyári csapatával képviselteti magát a királykategóriában, vagy elhagyja azt. Megjegyezte, hogy kész újratárgyalni a Red Bull-lal kötött szerződést, 2016-ban viszont még szállíthat erőforrásokat a bikásoknak (és a Toro Rossónak), ha a csapat igényt tart azokra. Ők azonban a hírek szerint már inkább a Ferrari vezetőivel folytatnak tárgyalásokat.
Az Autosport munkatársa természetesen ezeket a megbeszéléseket is szóba hozta, Horner viszont meglehetősen diplomatikus választ adott, amikor az újságíró azok menetéről érdeklődött. „Mielőtt tárgyalunk a többi motorgyártóval, fontos, hogy megértsük, milyen tervekkel rendelkezik a Renault a 2016-os évaddal kapcsolatban. Úgy tűnik, meghatározzák. Le fogunk ülni a Renault-val, és beszélni fogunk, mielőtt bármit is eldöntünk, vagy közülünk a nyilvánossággal. Először tehát a Renault-helyzetet kell megértenünk, ezt követően pedig foglalkozhatunk a többi lehetőséggel. Ha az ember versenyképes erőforrást akar, meglehetősen korlátozottak a lehetőségei” – zárta gondolatát.