Megérkezett Magyarországra a Ford vadonatúj SUV-ja

A Ford vadonatúj, Magyarországon július elején megérkező EcoSport SUV-ja tökéletesen kombinálja egy kisautó fürgeségét és takarékos működését azzal a sokoldalúsággal és térkínálattal, amit a vevők elvárnak egy SUV-tól – nem beszélve az autó stílusos megjelenéséről.

A mutatós és kemény EcoSport a világ első SUV modellje, ami 1,0 literes motorral is kapható, és az első európai Ford, amelynek felszereltségi listáján az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC is szerepel, ami lehetővé teszi az okostelefonos alkalmazások hangvezérlését, miközben a vezető a kezét a kormánykeréken, tekintetét pedig az úton tarthatja.

Ecosport - Europa (2)

“A vadonatúj EcoSport révén európai vásárlóink intelligens és praktikus kisautóhoz juthatnak,” mondta Nick Collins, a vállalat globális kisautó-kínálatáért felelős igazgató. “A Ford új, takarékos, sokoldalú és stílusos városi SUV-ja csatlakozik a B-MAX, a népszerű Fiesta és a Tourneo Courier mellé, kiegészítve a Ford átfogó kisautó-kínálatát.”

A EcoSport az első globális Ford-modell, amelynek fejlesztése teljes egészében Latin-Amerikában folyt. Az autó 2003-as bemutatásával a Ford új kategóriát teremtett a régióban, ahol azóta több mint 770.000 ilyen modell talált gazdára. A vállalat várakozásai szerint 2013 és 2018 között Európában 22 százalékkal nő majd a SUV-kategória értékesítése, az EcoSport modellhez hasonló kis SUV-k eladásai pedig akár 90 százalékkal is növekedhetnek.

A Ford hosszú ideje erős pozícióban van az észak-amerikai és más régiók SUV-piacain, s ezt az előnyét most tovább erősíti azzal, hogy európai SUV-modellkínálatát is gyors ütemben bővíti. Ennek jegyében a vállalat idén tavasszal Európában is bemutatta a nagyméretű, prémium Ford Edge új generációját, ami már több éve népszerű az észak-amerikai és egyéb piacokon.

Ford-EcoSport_082

“A kategóriaelső SUV-modellek megalkotása a Ford vérében van,” mondta Collins. “Az EcoSport valódi ikonná vált Dél-Amerikában, s a Ford most európai kínálatát bővíti ki e kemény megjelenésű, meglepően tágas és kedvező árú SUV-val.”

Stílusos és praktikus

A Ford első globális SUV-modellje, az EcoSport stílusos és praktikus: motorházteteje rövid, az első oszlopok meredeken döntöttek, látványos légbeömlője öt krómozott részből áll, fényszórói szögletesek, LED lámpasorai pedig karakteres látványt teremtenek.

A 17 colos könnyűfém keréktárcsákkal, ezüstszínű tetősínekkel, motoros mozgatású visszapillantó tükrökkel és krómszegélyes ködfényszórókkal is felszerelhető EcoSport formatervezői gondosan ügyeltek a részletekre. Jó példa erre, hogy a csomagtérajtó nyitó mechanizmusát a jobb hátsó lámpatestbe építették be, a bal hátsó lámpatest tolatólámpájával szimmetrikusan – és megfelelően magasra, hogy a kilincs ne piszkolódjon be menet közben.

Az EcoSport csomagtere sok közepes méretű családi autóénál is tágasabb: a poggyásztér befogadó képessége felhajtott hátsó ülésekkel – az üléstámlák dőlésszögétől függően – akár 375 liter is lehet. Az EcoSport vezetői üléshelyzete kiváló, mivel a vezetőülés magassága állítható, a kormányoszlop pedig tengelyirányban és magasságában is mozgatható.

A kabinban 20 tárolóhely áll rendelkezésre; az ajtózsebekben elfér egy másfél literes palack, az első utasülés alatt kihúzható fiók található, a hűthető kesztyűtartó pedig akár hat darab 350 ml-es üdítős dobozt is elnyel.

Ford-EcoSport_106

Sportos és takarékos

A vadonatúj EcoSport modell a rendkívül népszerű 1,0 literes EcoBoost benzines erőforrással – a 2012 óta minden évben, idén immár ötödször Év Motorjával – is megrendelhető, ami egy hagyományos 1,6 literes erőforrás teljesítményét kínálja, jelentősen alacsonyabb üzemanyag-fogyasztás és CO₂-kibocsátás mellett.

A 125 lóerős, 1,0 literes EcoSport fogyasztása 5,3 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 125 g/km*. Az EcoSport megrendelhető még egy 112 lóerős, 1,5 literes motorral is, aminek fogyasztása 6,3 l/100 km, CO₂-kibocsátása 149 g/km; valamint egy rendkívül takarékos, 90 lóerős, 1.5 TDCi dízellel, aminek fogyasztása 6 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 120 g/km.

Az EcoSport kormányzása és vezetési élménye a Ford legjobb hagyományait idézi; a vadonatúj SUV ugyanolyan élvezetes autózást ígér, mint a népszerű Fiesta.

“Az EcoSport izgalmas megjelenése, remek teljesítménye és fejlett technológiája még izgalmasabbá válik, ha tudjuk, hogy az autót egy takarékos, 1,0 literes motor hajtja,” tette hozzá Collins.

Ford-EcoSport_130

Intelligens csatlakozási lehetőségek

A Ford SYNC fedélzeti csatlakozási rendszer segítségével az autó tulajdonosa hangvezérléssel kezelheti telefonját, vagy választhatja ki kedvenc zeneszámait a Bluetooth-on vagy USB-n keresztül csatlakoztatott eszközeiről.

Az AppLink technológiával kiegészített Ford SYNC révén az EcoSport tulajdonosai lesznek az első Ford-vezetők, akik hangvezérléssel kezelhetnek olyan okostelefonos alkalmazásokat, mint a TomTom navigáció, vagy a világ 19.000 célállomásán 145.000 szállodai szoba foglalásában segédkező Hotels.com.

Néhány további, már bemutatott AppLink alkalmazás:

– Audioteka – vezető hangoskönyv-kereskedés széles kínálattal, számos európai nyelven

– Kaliki – egy audio-újságosstand alkalmazás

– Glympse – lehetővé teszi, hogy a Ford-tulajdonosok hangutasításokkal osszák meg autójuk helyzetét családtagjaikkal és barátaikkal

– Aha – felhő-alapú technológiával biztosít hozzáférést olyan internetes szolgáltatásokhoz, amelyek segítségével az autós híreket kereshet, éttermek közt böngészhet és számos szórakoztató opció közt válogathat

– Cityseeker by Wcities – a városi idegenvezetés átfogó kínálata. A POI-pontok téma, életstílus és helyszín szerint is kiválaszthatók, majd pedig aktiválható a GPS városnézés funkció.

– Eventseeker by Wcities – a felhasználó percnyi pontosságú frissítésekkel jut hozzá a rendezvényekről és eseményekről szóló információkhoz, amelyekre rendezvények, helyszínek és kategóriák szerint is rákereshet. A felhasználó ízlése és érdeklődése alapján a rendszer arra is képes, hogy személyre szabottan ajánljon rendezvényeket

A Ford SYNC Vészhelyzeti Segélyhívó egy baleset után automatikusan, a megfelelő nyelven értesíti a helyi mentőszolgálatokat. Az EcoSport felszereltségében megtalálható még a Hegymeneti Elindulássegítő, a Sebességtartó Automatika, az automatikus ablaktörlő és fényszóró, valamint a tolatóradar is.

Ford-EcoSport_044

A városi SUV

A tesztelési szakaszban az EcoSport először 20.000 virtuális teszten esett át, aminek során egy számítógépes program a világ különféle útjainak változatos viszonyait szimulálta. Ezután több mint 2 millió kilométernyi közúti teszt következett Dél-Amerikában, Észak-Amerikában, Ázsiában és Európában, plusz 50 és mínusz 25 Celsius fok között, gyakran 4300 méteres tengerszint fölötti magasságon.

Az EcoSport a legrosszabb útviszonyok közt is fürgének és megbízhatónak bizonyult – a keskeny, kanyargós földutakon, a kátyús bekötőutakon és a kemény városi forgalomban egyaránt. Az autó 10,6 méteres fordulóköre a kategória egyik legjobb értéke; az első és hátsó alsó védőlemezzel felszerelt EcoSport hasmagassága 200 mm, első terepszöge 22,1, hátsó terepszöge 35 fokos, gázlómélysége pedig 550 mm.

“Az EcoSport modellt extrém körülmények közt, a világ legkeményebb helyein teszteltük, hogy bebizonyítsuk: képességei alapján magasabb súlycsoportban is a ringbe szállhat,” mondta Collins.

Az új Ford EcoSport négycsillagos minősítést kapott az autók biztonságát vizsgáló független szervezet, az Euro NCAP töréstesztjén; az autó biztonsági alapfelszereltségében vezető- és utasoldali első légzsák, függöny- és oldallégzsák, sőt még vezetőoldali térdlégzsák is szerepel.

A biztonsági utascella szilárdságát a szupererős bóracélból készült ajtókeretek növelik. A biztonsági berendezések sorában olyan tételek találhatók, mint a Kipörgésgátló, az ESP, a blokkolásgátló fékrendszer, az Elektronikus Fékerő-elosztó és a Vészfékasszisztens; emellett az EcoSport modellhez Abroncsnyomás Ellenőrző Rendszer és a kikapcsolt utasoldali légzsákra figyelmeztető jelzés is rendelhető.

Forrás: www.formula.hu – RSS