Megint új motorokat kap Alonso és Button

Fernando Alonso (Forrás: Charniaux / XPB Images)

Fernando Alonso és Jenson Button teljesen új Honda-erőforrásokkal vághat neki a Magyar Nagydíjnak, miután a McLarennél úgy döntöttek, hogy már ezen a hétvégén beépítik autóikba a számukra külön engedélyezett – büntetés nélkül járó – extra részegységeket, erősítette meg a japán gyártó.

Amint arról korábban beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben jóváhagyta azt a szabálymódosítást, amelynek keretében minden, a Forma–1-be újonnan belépő motorgyártó a többieknél eggyel több erőforrást vehet igénybe az első évében. A szabályt a Hondára „visszamenőlegesen” alkalmazták, ám mivel a japánok már eddig is eggyel többet használtak az engedélyezett négynél (amiért meg is büntették őket), ezért a helyzet tisztázását kérték a testülettől – amely két nappal ezelőtt közölte, hogy a Honda a korábbiakon felül rendelkezhet kocsinként egy extra erőforrással.

A spanyol TV3 helyszíni tudósítója egyébként úgy tudja, hogy az új részegységek – mind a hat – ugyanolyan specifikáció szerint készültek, mint az előzőek, azaz a Honda ezekhez még nem használt fel módosító pontokat.

Az, hogy a wokingi alakulat már most él az „ingyen” motorok felhasználásának lehetőségével, nem teljesen váratlan fejlemény. A magyar versenypálya kanyargós természete miatt ugyanis hazánkban kisebb hátrányt jelentenek a fájdalmasan hiányzó lóerők, Ron Dennis és csapata pedig ezzel biztosíthatja, hogy a minden korábbi igénybevételt nélkülöző alkatrészek segítségével a lehető legnagyobb eséllyel érjenek célba, s váltsák valóra pontszerzési reményeiket.

Alonso és Button egyébként a Honda korábbi nyilatkozata szerint röviddel a nyári szünetet követően, leghamarabb a Belga Nagydíjon számolhat zsetonok felhasználásával is módosított, továbbfejlesztett erőforrásokkal, illetőleg mindketten rendelkeznek még egy-egy használt – és elképzelhető, hogy a továbbiakban is használható – „régi” darabbal.

A Magyar Nagydíj előtt (tehát még az itt bevetendő új egységek nélkül) így áll a mezőny a felhasznált komponensek tekintetében:

BM T MGU-H MGU-K ET KE
Lewis Hamilton 2 2 2 2 2 2
Nico Rosberg 2 2 2 2 2 2
Daniel Ricciardo 5 3 3 2 2 2
Danyiil Kvjat 5 3 2 2 2 2
Felipe Massa 2 2 2 2 2 2
Valtteri Bottas 2 2 2 2 2 2
Sebastian Vettel 3 3 3 2 2 3
Kimi Räikkönen 3 3 3 2 3 3
Fernando Alonso 5 5 5 3 4 4
Jenson Button 5 6 6 5 3 4
Nico Hülkenberg 3 3 3 3 2 2
Sergio Pérez 2 2 2 2 2 2
Max Verstappen 5 3 3 3 2 3
Carlos Sainz 4 3 3 3 2 2
Romain Grosjean 2 2 2 2 2 2
Pastor Maldonado 2 2 2 2 2 2
Will Stevens 3 3 3 3 2 3
Roberto Merhi 3 3 3 3 2 3
Marcus Ericsson 2 2 2 2 3 3
Felipe Nasr 2 2 2 2 2 2

Jelmagyarázat: BM – belső égésű motor; T – turbófeltöltő; MGU-H – hőenergia-visszanyerő rendszer; MGU-K – kinetikusenergia-visszanyerő rendszer; ET – energiatároló (elem); KE – központi elektronika

Forrás: www.telesport.hu – RSS