Fernando Alonso és Jenson Button teljesen új Honda-erőforrásokkal vághat neki a Magyar Nagydíjnak, miután a McLarennél úgy döntöttek, hogy már ezen a hétvégén beépítik autóikba a számukra külön engedélyezett – büntetés nélkül járó – extra részegységeket, erősítette meg a japán gyártó.
Amint arról korábban beszámoltunk, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) nemrégiben jóváhagyta azt a szabálymódosítást, amelynek keretében minden, a Forma–1-be újonnan belépő motorgyártó a többieknél eggyel több erőforrást vehet igénybe az első évében. A szabályt a Hondára „visszamenőlegesen” alkalmazták, ám mivel a japánok már eddig is eggyel többet használtak az engedélyezett négynél (amiért meg is büntették őket), ezért a helyzet tisztázását kérték a testülettől – amely két nappal ezelőtt közölte, hogy a Honda a korábbiakon felül rendelkezhet kocsinként egy extra erőforrással.
A spanyol TV3 helyszíni tudósítója egyébként úgy tudja, hogy az új részegységek – mind a hat – ugyanolyan specifikáció szerint készültek, mint az előzőek, azaz a Honda ezekhez még nem használt fel módosító pontokat.
Az, hogy a wokingi alakulat már most él az „ingyen” motorok felhasználásának lehetőségével, nem teljesen váratlan fejlemény. A magyar versenypálya kanyargós természete miatt ugyanis hazánkban kisebb hátrányt jelentenek a fájdalmasan hiányzó lóerők, Ron Dennis és csapata pedig ezzel biztosíthatja, hogy a minden korábbi igénybevételt nélkülöző alkatrészek segítségével a lehető legnagyobb eséllyel érjenek célba, s váltsák valóra pontszerzési reményeiket.
Alonso és Button egyébként a Honda korábbi nyilatkozata szerint röviddel a nyári szünetet követően, leghamarabb a Belga Nagydíjon számolhat zsetonok felhasználásával is módosított, továbbfejlesztett erőforrásokkal, illetőleg mindketten rendelkeznek még egy-egy használt – és elképzelhető, hogy a továbbiakban is használható – „régi” darabbal.
A Magyar Nagydíj előtt (tehát még az itt bevetendő új egységek nélkül) így áll a mezőny a felhasznált komponensek tekintetében:
BM | T | MGU-H | MGU-K | ET | KE | |
Lewis Hamilton | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Nico Rosberg | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Daniel Ricciardo | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 2 |
Danyiil Kvjat | 5 | 3 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Felipe Massa | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Valtteri Bottas | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Sebastian Vettel | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 3 |
Kimi Räikkönen | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
Fernando Alonso | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 4 |
Jenson Button | 5 | 6 | 6 | 5 | 3 | 4 |
Nico Hülkenberg | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Sergio Pérez | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Max Verstappen | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Carlos Sainz | 4 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Romain Grosjean | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Pastor Maldonado | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Will Stevens | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Roberto Merhi | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 |
Marcus Ericsson | 2 | 2 | 2 | 2 | 3 | 3 |
Felipe Nasr | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |
Jelmagyarázat: BM – belső égésű motor; T – turbófeltöltő; MGU-H – hőenergia-visszanyerő rendszer; MGU-K – kinetikusenergia-visszanyerő rendszer; ET – energiatároló (elem); KE – központi elektronika