Megszentelt autókkal vágtak neki a megújult pályának

image Máriapócson a magyar autósport történetében egyedülállóan hivatalos ceremónián szentelték meg a Hell Energy Országos Drift Bajnokság 2. futamának versenyautóit. Talán ennek is köszönhető, hogy a RabócsiRing új és sokkal veszélyesebb nyomvonala csupán egyetlen autó áldozatot szedett. A versenynap végén a szülinapos Szabó Szilárd örülhetett legjobban, aki első helyezésével bezsebelte a legnagyobb trófeát, míg Grózinger Zsolt a Federal különdíjban részesült a legdurvább autózásért cserébe.

Máriapócs történetében első alkalommal lehettünk tanúi annak, hogy a RabócsiRing megújult nyomvonalára érkező drift versenyzők a kicsiny település életét felpezsdítve egy városi felvonulással kezdték meg a Hell Energy Országos Drift Bajnokság második felvonását. A Pápa térre érkezve ráadásként a Kegytemplom előtt hivatalosan is megszentelték a halszálkában felsorakozó versenyautókat. A hálás pilóták ezt követően meglátogatták a könnyező Szűzanya képéről méltán híressé vált templomot.

A városi bemutatás mellett a szombati edzés nap két fontosabb eseménnyel zárult. A profik között nem túl rég óta versenyző Túri Attila Nissan 350Z-je csúnyán a falnak csapódott, az autó eleje rommá tört, így idő előtt utazhatott haza. A másik fontos momentum a bajnokság éllovasa Lakatos Zoltán és a NanoEnergizer csapat által támogatott enekes Árpád nevéhez fűződik. A nap utolsó körében a bődületesen erős Ford Mustangot terelő Árpi elszámolta a körök számát és sajnos figyelmen kívül hagyta a sportbírók zászlós figyelmeztetését is, így a békésen lecsorgó Lakatos Zolit egy kézifékes lassítással kifordulva telibe vágta oldalról. A töréskár jelentős volt, azonban a szerelők mindkét csapatnál csodát műveltek és rajt kész állapotba hozták a versenyzők autóit.

A szombati baleset okozta lelki törését kialudva Lakatos Zoli alias LakyBoy másnap a kvalifikációs futamok során elsőként mutatta meg, hogyan kell nagygázzal lefűzni kézifék segítsége nélkül a nagykanyart. Azonban nála is jobban teljesített az egyedi hátsókerék hajtású Ford Focussal versenyző Zentai Sándor, míg a selejtezők győztese a Hell Racing Team versenyzője Grózinger Zsolt volt. Grózi megindításaival és agresszív technikájával jól kitűnt a mezőnyből, a kvalifikációk sorrendjét pedig sokan akár a verseny végeredményének is elkönyvelték volna. A Street mezőnynél a kisszámú részvétel miatt éppen ez történt, így az alsóbb kategóriában versenyzők „unalmasabb” nyomvonal körei nem sokáig tartottak.


Grózinger Zsolt agresszív vezetéstechnikával nyerte a kvalifikációt

A versenyzői felvonulás alatt leszakadt az ég, a heves esőzés után a szervezők a megváltozott és veszélyesebb pályatulajdonságok miatt 3 bemelegítő kört biztosítottak a legjobb 16 közé jutott versenyzők számára. Az eső nem sokkal később elállt és újra ragyogott a nap. A helyenként vizes árnyékos területek és a felszáradt pályaszakaszok ellenére a pilóták az éles helyzetekben is jól teljesítették a páros csatákat. Látványos futamok alakultak ki sok visszahívással, melyből következtetésként levonható, hogy a bajnokság legjobbjai felkészültek a pálya új kihívására.

A legpechesebb sorsolást a Hell Racing Team kapta, mivel elsőként György Szilveszter búcsúztatta Varga Tamás „Pucit”, majd Grózi vett revansot Szilveszter ellenében. Szabó Szilárd is brillírozott batár E500-as Merciéjével, elsőként a fiatal tehetséges Varga Attilát, majd Szántó Nikolettet verte ki. A nap egyetlen dupla visszahívásos küzdelme Zentai Sándor és a Narancs Drift Team versenyzője Zalabai Zsolt között dúlt. A bírók nagy tanakodás után végül Zalabait hirdették ki győztesnek, ami a közönségnek nem annyira tetszett, tekintve hogy a „hazai színekben” induló mátészalkai pilótának kellett búcsúznia. Ládi Attila a V10-es motorral szerelt E36-al a mundér becsületét megtartva Porkoláb Péter legyőzését követően barátja kiesését később azonban megtorolta Zalabai ellenében. Lakatos Zoltán ígéretéhez híven, – miszerint idén a célja nem más, mint az összetett bajnoki elsőség, épp a címvédő ellenében bizonyított a legjobb 16 között. Tóth „Alapos” Gézának az újonnan beszerzett Toyota Soarerrel nagyot kell autóznia a következő bajnoki futamokon ha a 2011-es évhez hasonlóan év végén a dobogóra akar állni. LakyBoy a folytatásban Smidéliusz Bálintot gyűrte le, aki némi meglepetéssel a tököli nyitófutam dobogósától Szilágyi Kálmántól vette el az esélyt, hogy kezdeti jó formáját tovább vigye.


Szabó Szilárd kiegyensúlyozott versenyzésének köszönheti győzelmét

Ezzel kialakult az elődöntő párosítása Grózinger Zsolt-Szabó Szilárd és Ládi Attila-Lakatos Zoltán csatára hangolódhatott közel 3000 néző. Mindkét párosban egy-egy agresszív stílusú pilóta készült kiütni ellenfelét és a nézők nagy többsége is Grózi-LakyBoy döntőt jósolt. A sors azonban nem így rendelkezett, mivel mindketten talán túlzottan is rátapadtak követőként ellenfelükre. Grózinger a lassabb és nagy füstöt okádó Szabó Szilárdra annyira ráautózott, hogy az ütközést elkerülve már muszáj volt korrigálnia, ami a vesztét okozta. Hasonló szituációban hullott ki Lakatos Zoli is, mivel a pálya ugyanazon szakaszában kénytelen volt Ő is fékezni, ahol egyébként sokkal inkább teli gázzal folytatta volna a nyomvonal utolsó nagysebességű döntött kanyarját. Laky vesztére ráadásként a bronz csata felvezető körében a nap folyamán harmadjára is féltengelytörést szenvedett, aminek cseréjére a szabályzatban előírt 5 perces időlimit nem lett volna elegendő. A döntő összecsapás szép küzdelmet hozott, Ládi Attila üvöltő V10-ese és Szilárd matt fekete Mercije azonos eséllyel szállt harcba. Attila döntős szereplése meglepetés volt, azonban a nap folyamán egyre jobb formát mutatott csatáról-csatára. Szilárd vele ellentétben kiegyensúlyozott versenyzéssel búcsúztatta ellenfeleit, így megtartva higgadtságát a döntőben is nyerni tudott.

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 2. PRO futam végeredmény:
1. Szabó Szilárd – Mercedes E500
2. Ládi Attila – BMW E36 M3 V10
3. Grózinger Zsolt – BMW E36 M5 V8 Nitro
4. Lakatos Zoltán – BMW E30 Pickup V8

Federal különdíj: Grózinger Zsolt

Hell Energy Országos Drift Bajnokság 2. STREET futam végeredmény:
1. Bernát Attila Bmw 4.0 24.
2. Sándor Ádám E30 22.
3. Róna Péter Bmw M3 23.
4. Vinnai Zsolt E30 25.
5. Pelikán Gergő E36 M3 11.

Következő bajnoki PRO futam: Június 9. – „Lóerők ejszakája” Tököli reptér. Start: 17:00