Megvan, hogy mitől rajtol ilyet a Ferrari

F1

2016. március 25. péntek, 18:11

Szerző: Gobodics Tamás, fotó: Scuderia Ferrari, Motorsport

A maranellói istálló egy, a többiektől eltérő megoldása segít Sebastian Vettelnek és Kimi Raikkönennek abban, hogy jobban kapja el a rajtot – ennek eredményét láthattuk Melbourne-ben.

Az Ausztrál Nagydíj rajtjánál robbantott a két Ferrari és mindenki másnál jobban indult el Vettel, illetve Raikkönen, amelynek köszönhetően rögtön lelépték a két Mercedest és azonnal megteremtették maguknak az esélyt a győzelemre. Az persze kérdés, hogy ez csak véletlen volt-e, de az biztos, hogy az olaszok egy, a többiektől eltérő megoldással reagáltak a kuplungra vonatkozó szabályváltozásra.

Ferrari_2

Eddig két kuplungkarral dolgozhattak a pilóták a rajtoknál az optimális induláshoz, 2016-ban azonban már csak egy kart használhatnak, ami jelentősen megnehezítheti a fogáspont megérzését – a szabályalkotók egyébként pontosan azt remélték ettől, ami Melbourne-ben is történt. Azonban úgy fest, hogy egyedül a Ferrari készült erre külön, hiszen ők egy új megoldással reagáltak: az egy kar a kormány alsó részének teljes szélességében végigfut. Ennek köszönhetően sokkal könnyebb megérezni, hogy pontosan hol fog a kuplung és sokkal precízebben lehet vele elrajtolni. Íme egy ábra róla a tavalyival összehasonlítva:

f1-giorgio-piola-technical-analysis-2016-ferrari-sf15t-and-ferrari-sf16h-steering-wheels-c

Ezt a verziót egyetlen más csapat sem használja, de azt már mindenki látta, hogy a Ferrarinak ez idén erőssége lehet. “Láttuk már az előszezoni tesztek során is, hogy a rajtjaik nagyon erősek lehetnek” – nyilatkozta Christian Horner, a Red Bull főnöke. Egyes bokszutcai pletykák szerint egyébként az olaszok pontosan erre készültek és ezért sem erőltették a szombati időmérőt, mondván majd vasárnap bontják ki a meglepetést… a terv bevált, más kérdés, hogy egy stratégiai és egy technikai hiba egyedül Vettel ért célba és végül ő is csak a két Mercedes mögött, a harmadik helyen.

Forrás: www.formula.hu – RSS