
A moszkvai időmérőt követően Michelisz Norbert a „Legjobb Hondás”-ként, a 4. helyről rajtolhatott az orosz versenyhétvége első futamán. Zengőék ismét jól eltalálták a Honda Civic beállításait, így már a Warm Up-n is biztatóak voltak Norbi időeredményei.
A magyar pilóta jól kapta el a rajtot, hiszen rögtön a 3. pozícióba lépett előre, megelőzve az egykori világbajnokot, Rob Huff-t. Az angol természetesen nem hagyta (volna) annyiban ezt a helyzetet, ám a Safety Car beérkezésével erről a tervéről egy időre le kellett mondania. A biztonsági autó felvezetésére azért volt szükség, mert az indítást követően Fredy Barth és Charles NG összeütközött, a törmelékek és a sérült autók pedig veszélyeztették a további versenyt. Három kör elteltével sem tudták azonban eltakarítani a baleset maradványait a pályamunkások (mivel elromlott az emelőautó), így a piros zászló felmutatásával félbeszakították a futamot.
A küzdelmek több mint 20 percnyi kényszerpihenő után folytatódhattak – bár a sérült versenyautókat még ekkor sem tudták elszállítani a helyszínről. A mezőny a Safety Car mögül rajtolhatott, s az első kanyarban továbbra is a sárga zászló korlátozása volt érvényben. Az újraindítást követően Michelisz beragadt egy kicsit, így a közte és a második helyezett Coronel közötti távolság megnőtt, Huff viszont vérszemet kapott, és folyamatosan Norbit szorongatta. A 7. kör elején már párhuzamos haladt át a célvonalon a Michelisz-Huff duó, de végül a magyar pilóta meg tudta őrizni pozícióját.
Míg Coronel Yvan Müllert próbálta hibába hajszolni, addig Micheliszék az operatőrök kedvenceivé váltak, s csatározásukhoz a Lada-s James Thompson is csatlakozott. A Hondás csapattárs, Monteiro is biztosította eközben a showműsort – a motorcserét követően, a rajtrácson hátrébb sorolt versenyző a Basseng-MacDowall-Kozlovsky trió orra alá fricskázott. Michelisz átlagban, körönként 0,2 másodperccel autózott rosszabb időket Huffnál, de 3. helyét hősiesen védte – egészen a leintésig. Az utolsó két körre már Huff is belátta, hogy lecsúszott a dobogóról, s inkább a biztonsági autózást választotta.
Norbi a 3. pozíciójával egyben rekordot is döntött: egy szezon alatt már a 4. dobogós helyezését szerezte meg. A futamot végül magabiztosan – nem nagy meglepetésre ismét – Yvan Müller nyerte meg, mögötte pedig Tom Coronel valamint Michelisz Norbert végzett.
Bízzunk benne, hogy a 2. futamon is hasonló szép Zengő-menetelésnek lehetünk majd tanúi!
Hajrá Norbi!