Neuville nagy napja

Neuville nagy napja

Aligha mert volna bárki is előre fogadni arra, hogy Thierry Neuville neve áll majd az első napi  eredménylista élén. A Rally Finland első napján rövidke gyorsaságikat kellett teljesítenie a mezőnynek, alig negyvenöt kilométer volt az össztáv. Talán ez is közrejátszott abban, hogy nagyon szoros csata zajlott a vezető pozíció megszerzéséért, a hat gyorsasági szakaszból Ogier kettőt nyert, Neuville szintén kettőt, míg Ostberg és Hirvonen egyet-egyet. Neuville már a második gyorsasági szakasz után magához ragadta a vezetést, apró szépséghiba, hogy mindig valakivel holtversenyben állt az élen. A második után Hirvonen, a harmadik után Ogier a negyedik után pedig ismét Hirvonen neve mellett szerepelt tizedre azonos idő. Az ötödik gyorsaságin aztán megtört a jég és Neuville már aprócska – két másodperces – előnyre is szert tudott tenni. A nap záró gyorsaságija a Killeri szuperspeciál volt, ahol ismét a belga volt a leggyorsabb és végül 5,2 másodperces előnnyel zárta az első napot.

A nap legnagyobb vesztese címet mindenképpen Latvala érdemelte ki. A VW pilótája odacsapta a bal hátsó futóművét egy kőhöz (lásd az alábbi videóban), amely komoly károkat okozott az autóban. Bár mindent megpróbáltak, hogy befejezhessék a napot – egy tartalék ékszíjjal igyekeztek rögzíteni a kiszakadt futóművet -, nem jártak sikerrel és kiálltak a versenyből. Pénteken természetesen folytatják, balszerencséjükre azonban az első rajtpozíciót kapták, ami azt jelenti, hogy ők takarítják az utat az érkezők előtt.

Hirvonen elmondása szerint legalább tíz másodpercet veszített azért, mert az ötös gyorsasági rajtjában négy-öt percet várakoznia kellett. A sportbírók a televíziós közvetítés miatt nem engedték elrajtolni időben a finnt, de közben hatalmas felhőszakadás csapott le a Himos gyorsaságira, így Hirvonenéket óriási pocsolyák lassították. Mikko elismerte, hogy akkor sem vezetne a nap végén, ha időben rajtolhat, de nem is lenne tizenhárom másodperces hátránya Neuville mögött.

A Rally Finland állása az első nap végén (45,51 km):

  1. Neuville – Gilsoul (M-Sport)
  2. Ogier – Ingrassia (VW) +5.2
  3. Ostberg – Andersson (M-Sport) +8.9
  4. Hirvonen – Lehtinen (Citroen) +13.8
  5. Hänninen – Tuominen (M-Sport) +17.0
  6. Meeke – Patterson (Citroen) +17.5
  7. Novikov – Minor (M-Sport) +20.9
  8. Mikkelsen – Markkula (VW) +23.4
  9. Sordo – del Barrio (Citroen) +37.1
  10. Nikara – Kalliolepo (Mini) +47.7

A cikk folytatódik..! kattintson ide!

XLsport.hu
Adatvédelmi áttekintés

Ez a weboldal sütiket használ, hogy a lehető legjobb felhasználói élményt nyújthassuk. A cookie-k információit tárolja a böngészőjében, és olyan funkciókat lát el, mint a felismerés, amikor visszatér a weboldalunkra, és segítjük a csapatunkat abban, hogy megértsék, hogy a weboldal mely részei érdekesek és hasznosak.