
Nincs finn páros az első háromban az idei Finn Rali második napjának végén és ha így marad a végéig, akkor megismétlődik a 2003-as fiaskó. Akkor a szakértő jyvaskyla-i közönség három külföldi párost volt kénytelen megtapsolni a céldobogón, miután az isteni Mäkinen is csak a hatodik helyig jutott. Latvala már az első napon búcsúzott a győzelem reményétől, Mikko Hirvonen pedig a második napon kapott egy dupla defektet, amivel jókora hátrányt spájzolt és leszakadt az éllovasokról. Hänninen a pénteki első gyorson kiütötte a jobb hátsó futóművet autója alól és idő előtt befejezte a második napot ő is.
Pénteken kilenc gyorsasági szakasz volt a penzum, négy gyorsasági kétszer és a nap végén a Killeri szuperspeciál. Neuville már az első gyorsaságin elveszítette az első helyet, csapattársa, Mads Ostberg állt az élre. Sebastien Ogier is begyújtotta a rakétákat és szorongatta a norvégot. Az első kör végeztével Ostberg 2,8 másodperces előnnyel érkezett a szervízbe, mögötte Ogier és Hirvonen sorakoztak az abszolút sorrendben. Novikov a nyolcas gyorsasági szakaszon látta elérkezettnek az időt, hogy villantson. Először az alábbi videón láthatóan sikerrel vett célba egy hatalmas farakást, majd az eset következtében felcsapódott a Fiesta WRC motorházteteje. Emiatt ha nem is túlságosan, de lassabban kellett autóznia, így a mögötte rajtoló Meeke utolérte a szakaszon. Mivel Novikov nem tudta vagy nem akarta elengedni az észak-ír Citroenest, Meeke bekopogtatott Novikovnál. A kocc eredménye az lett, hogy Meeke motorházteteje is felcsapódott és betörte a szélvédőjét. A bajt csak tetézte, hogy a gyorsasági szakaszt követően Meeke ujja komolyan megsérült, amikor kerékcsere közben leesett az autója az emelőről. Az este folyamán a versenyigazgató figyelmeztetésben részesítette az ötös rajtszámú párost (Novikov – Minor), míg Meeke megkapta azt az időt, amit másodszorra autózott ugyanezen a szakaszon. A döntéssel lehet vitatkozni, mert ha Novikov szándékosan tartotta fel tizenegy kilométeren keresztül Meeke-et, akkor egy figyelmeztetés nagyon enyhe büntetés.
A délutáni kör egyértelműen Ogier-ről szólt. A világbajnoki cím várományosa mind az öt gyorsasági szakaszt megnyerte és ellépett üldözőitől. Elbúcsúztunk Mikkelsentől az utolsó előtti gyorsasági szakasz után, mert a norvég Polo WRC-jének egyik kereke – lengéscsillapítóval és a rugóval együtt – leszakadt.
A verseny utolsó napján, szombaton nyolc gyorsasági szakasz – négy pályán mennek két kört – vár a mezőnyre, köztük a félelmetes hírnevű Ouninpohja 33 kilométere. Idén nem ezen a gyorsaságin osztják a Power Stage pontokat, hanem a mindössze 7,5 kilométeres Painaa-n.
A Rally Finland állása a második napot követően:
1. Ogier – Ingrassia (VW)
2. Neuville – Gilsoul (M-Sport) +38,1
3. Ostberg – Andersson (M-Sport) +39,0
4. Hirvonen – Lehtinen (Citroen) +1:01,4
5. Meeke – Patterson (Citroen) +1:09,5
6. Nikara – Kalliolepo (Mini) +2:18,6
7. Sordo – del Barrio (Citroen) +2:45,0
8. Ketomaa – Sallinen (Fiesta R5) +6:13,9
9. Novikov – Minor (M-Sport) +6:38,5
10. Mikkelsen – Markkula (VW) +7:17,7