F1
2016. február 23. kedd, 18:22
Szerző: Mészáros Sándor, fotó: DPPI
Problémásra sikeredett az újdonsült Renault istálló számára az előszezont megnyitó barcelonai teszt nyitánya, ám az F1-es gárda színeiben a versenyzői bemutatkozására hangoló Jolyon Palmer szerint így is jócskán érezteti a hatását a francia anyavállalat jelenléte. A brit versenyző is megerősítette, hogy az Ausztrál Nagydíjig rengeteg újítás érkezik az RS16 típusjelű konstrukcióhoz.
37 körre futotta a barcelonai teszt hétfői nyitónapján a Lotus felvásárlásával létrejött gyári Renault istállótól, amelyet a volán mögött ülő pilóta, a versenyzői bemutatkozására készülő Jolyon Palmer lehangolónak titulált. A korábbi GP2-bajnok brit teszt- és tartalékpilótaként megélte a jogelőd alakulat tavalyi pénzügyi mélyrepülését és nélkülözését, így hiába törte le a szoftverhibára visszavezethető technikai probléma, csillogó szemmel beszélt arról, hogy a Renault jelenléte már most, alig néhány héttel a hatalomátvétel után is érezteti a hatását.
„A tél folyamán rengeteg változás ment végbe a Renault által történt felvásárlás következtében” – mondta Palmer a hétfő esti sajtóbeszélgetésen, ahol jelen volt a formula.hu is. „Nagyon jó, hogy immáron nem vagyunk pénzhiánytól szenvedő csapat és a problémák megoldásában számíthatunk egy olyan hatalmas és erős anyacégre, mint amilyen a Renault. Így sokkal egyszerűbb a dolgunk, ráadásul hatékonyabb megoldások kidolgozására is lehetőség nyílik.”
Palmer tudja, hogy csodára nemigen lehet számítani, azonban a szigetországi pilóta önbizalmát jócskán turbózza, hogy az egyelőre átmeneti színezetben futó RS16-nak nemcsak a köntöse újul meg a melbourne-i évadnyitóig. A pilóta szerint a gárda mérnöki stábja számos olyan újítással készül az Ausztrál Nagydíjig, amelyek javítják majd az autó teljesítményét és megbízhatóságát.
„Nagyon sok újdonság készül. A srácok remek munkát végeztek, hogy a kocsi az utolsó pillanatra elkészüljön és megkezdhessük a tesztelést, de a következő napokban, a következő héten és Melbourne-ig folyamatosan készülnek majd az új komponensek” – fogalmazott Palmer, aki kedden sem volt túlságosan szerencsés: a második napon 42 kör után füstködöt eregetett az RS16-os, így ismét idő előtt kellett befejeznie a gyakorlást.