Red Bull: Vagy egy versenyképes Ferrari-motor, vagy a búcsú!

Daniel Ricciardo (Forrás: Charniaux / XPB Images)

Daniel Ricciardo (Forrás: Charniaux / XPB Images)

Bár a csapatvezető, Christian Horner nemrég pozitív előrelépésekről beszélt a Ferrarival folytatott tárgyalások kapcsán, a Red Bull kedden egyértelművé tette, nincs garancia arra, hogy csapatai 2016-ban is ott lesznek a Forma-1-es megmérettetések rajtrácsán. A Speedweek legutóbbi cikke szerint a cég első embere, Dietrich Mateschitz és motorsport-tanácsadója, Helmut Marko kész meghozni a kivonulással kapcsolatos döntést, ha a Red Bull nem kap versenyképes erőforrásokat.

Noha a portál egyik vezetőt sem idézte, az állítás egyezhet a Red Bull nézőpontjával, a Speedweek ugyanis a vállalat tulajdonát képezi, a vezetők pedig a 2015-ös szezon során több alkalommal is üzentek már ezen a platformon. „Azok, akik odafigyeltek arra, mit mond a Red Bull-főnök, Dietrich Mateschitz és tanácsadója, Dr. Helmut Marko, és akik helyesen értelmezik a hallottak, illetve összerakják az információkat, azok számára egyértelmű a forgatókönyv: a Red Bull és a Toro Rosso kiszáll a Forma-1-ből a 2015-ös évad után” – írja a lap legutóbbi cikke.

Az írás az úgynevezett ügyfélerőforrásokról is szót ejt (a Ferrari állítólag csak ilyen, korábbi hajtóegységeket hajlandó adni a bikásoknak). „A Red Bull nem akar olyan motorokat, melyek 30-40 lóerővel kisebb teljesítményt adnak le, és könnyen manipulálhatók a gyártók által, ha azok fenyegetve érzik magukat az ügyfélcsapatok miatt” – folytatódik az eszmefuttatás, majd érkezik a következő, mindennél tisztább üzenet. „A Red Bull csak akkor akar a Forma-1-ben maradni, ha a Ferrari olyan szintű erőforrásokat biztosít számára, amilyeneket Sebastian Vettel és Kimi Räikkönen autóba épít” – utal a gyári csapata két versenyzőjére, és ezáltal magára az istállóra.

Dietrich Mateschitz és Christian Horner (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Dietrich Mateschitz és Christian Horner (Fotó: Charniaux / XPB Images)

Ezekről a motorokról maga Mateschitz is kifejtette véleményét; ő egyébként már a szezon kezdetén leszögezte, a Renault-val való szakítás esetén (ami azóta már biztossá vált) csapata nem akar gyengébb motorokat kapni. Álláspontján azóta sem változtatott. „Ügyfélcsapatként legfeljebb olyan erőforrásokat kaphatsz, melyekkel pontokat rabolhatsz a közvetlen riválisoktól. De ez a motor sohasem lesz annyira jó, hogy legyőzd vele a gyári csapatot. Egy ilyen ügyfélmotorral nem lehetsz világbajnok, ebben az esetben pedig az érdeklődést is elveszíted” – magyarázta.

Érthető, hogy a 2010 és 2013 között négy egyéni és négy konstruktőri bajnoki címet szerző Red Bull számára nem vonzó az ügyfélmotor, hiszen ők folyamatosan a győzelemért szeretnének harcolni, a testvércsapat, vagyis a cég által felfedezett juniorokat foglalkoztató, és a középmezőnyt erősítő Toro Rosso számára azonban papíron megfelelő opció volna. Az idézett cikk szerint azonban Mateschitz az említett viszonyok között ennek az istállónak a működtetését is értelmetlennek tartja.  „A részleges kiszállás, a Toro Rosso maradásával nem szerepel a tervek között. Miért neveljen a csapat olyan tehetségeket, mint Max Verstappen és Carlos Sainz, ha nincs lehetőségük Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo és Danyiil Kvjat nyomába lépni?” – teszik fel a jogosnak tűnő kérdést.

Max Verstappen és Carlos Sainz (Fotó: Bearne / XPB Images)

Max Verstappen és Carlos Sainz (Fotó: Bearne / XPB Images)

Forrás: www.telesport.hu – RSS