Rosberg a versenyen még nagyobb bajba kerülhet?

Lewis Hamilton Nico Rosberg előtt a Hungaroringen (Forrás: Moy / XPB Images)

Lewis Hamilton Nico Rosberg előtt a Hungaroringen (Forrás: Moy / XPB Images)

Fél másodpercnél is nagyobb volt a különbség a Magyar Nagydíj időmérő edzésén Lewis Hamilton és Nico Rosberg között. A brit utoljára az idénynyitó Ausztrál Nagydíjon dominált ennyire csapattársával szemben. Ennek persze több oka is volt. A brit egyfelől egész hétvégén hibátlan teljesítményt nyújt, másfelől csapattársa viszont képtelen volt boldogulni furcsán viselkedő autójával.

2008 és 2014 bajnoka ugyan domináns győzelemre készül a vasárnapi futamon, azt nem hagyja, hogy megtévessze kvalifikációs fölénye. „Nagyon sima edzésem volt. Határozottan az év legjobb időmérője az én szempontomból, ami óriási fejlődés” – jelentette ki Hamilton a kvalifikáció után. „Nico elkövetett pár hibát az edzés során, és az utolsó körében is veszített némi időt az utolsó kanyarban. A különbség tetszetős, de nem igazán számít – a lényeg a pole megszerzése volt. A verseny pedig szoros lesz.”

Hamilton kiemelte, hogy a silverstone-i szombati küszködés után próbált változtatni hétvégi felkészülésén, s örömmel tapasztalta, hogy mindez sikerre vezette őt. „Ahelyett, hogy megpróbáltam volna sok mindenen változtatni, inkább csak apró lépéseket tettünk az autó javítása terén. És végül nem is sikerülhetett volna jobban” – magyarázta. „Jól sikerült az időmérőm, különösen a Q3-as első köröm, amivel lényegében megszereztem a pole-t. Nagy-Britanniában nagyon zűrös volt a Q1 és a Q2 is, és a Q3-as utolsó köröm se sikerült nagyszerűen, szóval a célom erre a hétvégére az volt, hogy kiegyensúlyozottabb legyek az edzéseken, és jó körökkel vágjak neki az időmérőnek. Minden egyes köröm erős is volt – nem volt egy sem, amely nem sikerült jól. Ez tehát előrelépést jelent, és szeretném így is folytatni az év hátralévő részében.”

 

A verseny csak még több szenvedést hoz Rosberg számára?

Csapattársa, Nico Rosberg ezzel szemben elveszettnek tűnt. A németet már egy péntek probléma is jelentősen visszavetette, ami miatt technikai igazgatója elmondása szerint szombat délelőtt mindent a nulláról kellett kezdenie. Rosberg a harmadik szabadedzésen még elégedett is volt autójával, aztán az időmérőre hirtelen minden megváltozott. „Az autóm teljesen más volt, mint amire számítottam, és nehéz is volt megoldást találni, mivel az időmérő kezdetével már nem szabad változtatni az autó beállításain. Nem sok lehetőségem volt tehát, ami bosszantó. Délelőtt még úgy éreztem, ez egy jó nap lesz. De az időmérőn elvesztem” – ismerte el. „Már akkor észrevettem, amikor először a pályára hajtottam. Ilyesmit még sosem tapasztaltam. Elég furcsa, mert a pálya nem változott, nem is lett melegebb. Szóval rá kell jönnünk, mi nem működött úgy, ahogy vártuk.”

Rosberg hozzátette, erősen tart tőle, hogy a lehűlt idő még inkább megnehezíti a dolgát. „A hőmérsékletkülönbségek biztosan kihatnak majd az autó egyensúlyára, és biztosan nem lesz könnyű dolgom, mivel ma is erős alulkormányzástól szenvedtem, ami holnap még rosszabb lehet a hűvösebb idő miatt. Ez természetesen korántsem ideális.”

 

Rosberg nem is taktikázhat?

A német számára a rajt és a stratégia kínálhat esélyt a visszavágásra. Utóbbi téren azonban elmondása szerint kissé meg van kötve a keze a házon belüli egyenlőség miatt. „Nem szabad más taktikát választanom, mint neki. Szóval nem tudom, hogy a gumiválasztásnál más utat járhatok-e. Talán ha csak magunk közt harcolunk. Ezt még vasárnap reggel megbeszéljük” – mondta.

Ami a rajtot illeti, Silverstone után mindkét Mercedes-versenyző aggódhat: ott ugyanis igencsak beragadtak az indulásnál, s a két Williams egyszerűen állva hagyta őket. Hamilton azonban úgy véli, ezúttal minden rendben lesz. „Nem vagyok ideges miatt, de természetesen a rajtok eléggé kiszámíthatatlanok voltak eddig. Sokat dolgoztunk, hogy javuljunk ezen a téren, szóval remélem, hogy rendben leszünk. Ez az utolsó alkalom, hogy még a megszokott rajtprocedúrát követjük, Belgiumtól megváltoznak a dolgok, de remélem, hogy jó lesz” – fogalmazott.

Csapattársa is nyugodt a rajtokkal kapcsolatban – annak ellenére, hogy szombat délelőtt meggyűlt a baja a technikával az egyik rajtgyakorlata során, mely lefulladással végződött. „A motor egyszerűen lekapcsolt, és a lefulladásgátlónak automatikusan aktiválódnia kell, ha alacsony a fordulatszám. Felengedtem a kuplungot, azonban a motor ennek ellenére lekapcsolt. Van megoldásunk erre, más procedúrát kell követnek, de minden rendben lesz” – vetítette előre.

Forrás: www.telesport.hu – RSS