Sikeres érettségi vizsgát követően most már csak a versenyzésre figyel Kiss Pál Tamás

image

Újabb nagy erőpróba előtt áll Kiss Pál Tamás a Hell Racing Team tagja, aki a Brit Forma Renault bajnokságában fölényesen vezet az összetettben.

Tamás sikeres érettségi vizsgával a háta mögött felszabadultan készül az újabb, Croftban megrendezendő futamokra, és bízik abban, hogy az újabb dobogós helyek mellett végre összejön neki egy pole pozíció vagy egy leggyorsabb kör, amire még idén nem volt példa.

A legutóbbi, Oulton Parkban szerzett első és harmadik hely után Kiss Pál Tamás most a crofti aszfaltcsíkon próbálja ismét bebizonyítani, hogy nem véletlenül vezeti fölényesen, 18 pont előnnyel az összetett pontversenyt. Ellenfelei nem számíthatnak sok jóra, ugyanis a magyar fiú teljesen felszabadultan érkezett a verseny helyszínére.

– Ahogy látom, rendesen megkönnyebbültél, hogy túl vagy az érettségi vizsgákon. Tényleg, a harmadik soros rajtot követően hova sikerült befutnod?

Kiss Pál Tamás: – A jó rajtot jó verseny követett, így odafértem a dobogóra érzésem szerint. A legrosszabb eredményem matematikából sikerült (64 %), míg történelemből például az írásbelit követően 70 százalék fölé javítottam. Valóban felszabadult vagyok, sőt azóta három, nagyon komoly fizikai edzésen is részt tudtam venni, azaz vigyázat, most már ezerrel jövök!

– Ráadásul egy olyan ringen kell gyarapítanod a pontjaid számát, amely finoman fogalmazva sem ismeretlen előtted…

Kiss Pál Tamás: – Az év közben már részt vettem itt egy tesztnapon, és sikerült megnyernem, úgyhogy valóban fekszik nekem a pálya, így itt is a dobogó a cél. De most teljesen mások a körülmények, mint a teszt idején.

– Gondolom, sokkal melegebb van most…

Kiss Pál Tamás: – Hát, nem egészen, ugyanis a tesztelés során pólóban járkáltam a pálya mellett a kellemes 20-22 fokban, míg most szinte megfagyok, fel is kellett vennem egy téli kabátot magamra. Felhős, szemerkélős, szeles, hideg idő van, már annak is örülünk, ha véletlenül 15 fok közelébe emelkedik a hőmérséklet.

– Mivel már többször bebizonyítottad, esős körülmények között szinte verhetetlen vagy, talán nem kellene izgulnod a hétvége miatt. Vagy valami gond van az autóval?

Kiss Pál Tamás: – Semmi ilyen gond nincs, hisz használt gumikkal is harmadik tudtam lenni az első szabadedzésen. Szeretem az esőt, de szeretnék immár több száraz pályás versenyen indulni. Esőben már kialakult a stílusom, ami eddig sikeresnek bizonyult, ám jó időben még bőven lenne mit javulnom.

– Azt két hete láttuk, amikor első és harmadik lettél egy abszolút száraz versenyen…

Kiss Pál Tamás: – Ennek ellenére van még mit javulnom normális körülmények között.

– Mennyire használhatóak a teszt során szerzett tapasztalatok, beállítások a mostani versenyhez?

Kiss Pál Tamás: – Nagyon koszos a pálya, hisz alig használják év közben. Ha nem javul az aszfalt jelentősen, bizony módosítanunk kell az autó beállításán.

– Eddig három futamot nyertél, de álltál a dobogó másik két fokán is, vezeted a bajnokságot. Véleményed szerint mikor jön össze a pole pozíció, illetve egy leggyorsabb kör, miután utóbbi kettő idén még nem sikerült?

Kiss Pál Tamás: – Azon vagyok, hogy ezeket a hiányosságaimat is kijavítsam. Bízom abban, hogy vagy sikerül az első rajtkockát megszereznem, vagy a két futam közül az egyikben végre megfutom a verseny leggyorsabb körét. Ha ez sikerülne, tényleg nem panaszkodhatnék erre az idényemre…

Mit kell tudni a crofti pályáról

Idén 90 éves lesz a Darlington közelében található ring (1920-ban építették), amely egy mérföldre található Crofttól. Számos versenyt rendeztek itt, többek között a brit túraautós bajnokságot, a brit superbike bajnokságot, vagy éppen a brit F3-as bajnokságot.

A pálya 3,4 km hosszú, 12 kanyar nehezíti a száguldást. Az abszolút pályacsúcsot a brit F3-ban autózta Sergio Perez (2008 – 1:13.656), míg a Forma Renault kategóriában szintén 2008-ban érte el a legjobb köridőt Adriano Buzaid (1:18.059).

Noha a ring nagyon népszerű a technikai sportkedvelők körében, a crofti lakosság többször próbálta már beszüntetni itt az autóversenyeket. 2000-ben a helyi lakosság hivatalos panaszát, miszerint a pályáról jövő zaj az emberi egészségre ártalmas, a helyi hivatal elfogadta, igaz a Darlington Kerületi Tanács ezt később hatályon kívül helyezte, és ezzel együtt a pálya tulajdonosai azóta több ingyenjegyet biztosítanak a lakosság számára. Croft polgárai ebbe nem akartak belenyugodni, perre vitték a dolgot, és elérték, hogy a 149.600 fontos kártérítés mellett csak 40 napon keresztül lehessen versenyzésre használni a pályát.

A Brit Forma Renault bajnokság állása
Egyéni: 1. Kiss Pál Tamás 199 pont, 2. Will Stevens 181, 3. Harry Tincknell 167, 4. Lewis Williamson 164, 5. Tom Blomquist 161.
Csapat: 1. Manor 339 pont, 2. Atech GP 326, 3. Fortec 266, 4. CRS 237.

XLsport –
Forrás: Tóth Eszter Anna