Spa sem tökéletes? Räikkönenék ezen változtatnának

Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images)

Kimi Räikkönen és Lewis Hamilton (Fotó: Moy / XPB Images)

A pálya utolsó kanyarját többen már a 2007-es szezonban (ez előtt a megmérettetés előtt építették át a hosszú évekig használatban lévő régi sikánt) is kritikákkal illették, mondván messze nem olyan élvezetes, mint a régi Buszmegálló, később viszont hozzászoktak az új pályarészhez. A 2015-ös Belga Nagydíj sajtótájékoztatóján azonban ismét előkerült a téma, amikor az egyik újságíró megkérdezte a rendezvényen résztvevő pilótákat, a pálya mely részén változtatnának.

„Én azt hiszem, visszahoznám a régi sikánt, amit akkoriban Buszmegállónak hívtak” – mondta a Ferrari finn pilótája, Kimi Räikkönen. „Az a rész sokkal jobb volt, mint az új. Egészen egyszerűen jobb volt, sokkal inkább olyan, amilyennek lennie kellene. Ez az új szakasz egy kicsit különbözik a többitől, mintha nem is illene hozzájuk. Szerintem a régi jobb volt, nagyobb volt a tempó, még akkor is, amikor átjöttél a rázóköveken. Nem hinném, hogy ezen kívül van valami, amin változtatnék, talán egy picit az első kanyaron” – tette hozzá a 2007-es világbajnok.

A klasszikus Buszmegálló 1982 és 2002 között volt a belga versenypálya része, majd két verseny erejéig, 2004-ben és 2005-ben egy módosított változat fogadta a pilótákat, mielőtt 2007-ben jött az új, átépített szakasz. A Mercedes világbajnoka, Lewis Hamilton pont ebben az évben debütált, a régi sikánt tehát nem próbálhatta ki F1-es autó volánja mögött, mégis egyetért ferraris kollegájával. „Láttam az akkori futamokat, és számítógépes játékokkal is játszottam azon a pályán. Ezekkel a játékkal is szórakoztatóbb volt, szóval úgy gondolom, a valóságban is jobb lenne” – mondta.

A szervezők az idei megmérettetés előtt is változtattak az említett szakaszon, miután 2014-ben a GP3-ban versenyző Konsztantyin Tyerescsenko ijesztő balesetet szenvedett; az incidens egyszerű kicsúszásként indult, az orosz pilóta versenygépét azonban megdobták a rázókövek, így az a levegőbe emelkedett és a bukótérbe csapódott. A 2015-ös hétvégét megelőzően lebetonozták a kanyar előtti füves részt, Tyerescsenko ugyanis ezen veszítette el irányítását autója felett.

Forrás: www.telesport.hu – RSS