A japán gyár új erőforrásokkal készül a szezon második felének első viadalára, ezek beépítésének azonban ára van: a jelenlegi előírások értelmében a különböző részegységek cseréjéért hátrasorolásos büntetés jár, a helyzet azonban már „kedvezőbb”, mint néhány megmérettetéssel korábban. Az eredeti szabályok szerint ugyanis azok, akik nem bírták letölteni az így kapott büntetéseket (mivel hátul végeztek, vagy húsznál is több pozíciót kaptak) a futamon bűnhődtek miattuk: időbüntetést kaptak, aminek mértéke a fennmaradó helyezések számától függött.
Miután az Osztrák Nagydíjon a McLaren versenyzői 25-25, a Red Bull pilótái pedig 10-10 rajthelyes büntetést kaptak, néhányuknak pedig a futamon is bűnhődniük kellett, illetve kellett volna, a szabályok hamar a kritikák középpontjába kerültek. Ezek hatására a sport vezetői úgy döntöttek, változtatnak a helyzeten, a különböző részegységek cseréjéért tehát már senki sem kaphat súlyosabb büntetést annál, minthogy a rajtrács végére száműzik. A McLaren és Honda pedig úgy tűnik, meglátta a lehetőségeket ezekben az előírásokban, a hétvégén ugyanis két alkalommal is cserélhetnek.
Először az Auto Motor und Sport számolt be arról, hogy a brit alakulat pilótái (Jenson Button és Fernando Alonso) új motorral vágnak neki a pénteki edzésnapnak, majd szombaton is új erőforrásokat kapnak, hogy a jövőben mindkettőt büntetlenül használhassák, a cseréért járó hátrasorolást pedig csak Belgiumban kapják meg. A Honda vezetői péntek este hozzák meg döntésüket, a kettős csere azonban logikus lépésnek tűnik, hiszen a frissített erőforrások bevetése miatt egyébként is számítottak arra, hogy büntetéssel kezdik a hétvégét, Belgiumban pedig ez a hátrasorolás nem jelenthet akkora hátrányt, mint a szűkebb pályákon, ahol nehéz előzni.
„A mezőny végéről fogunk indulni, de itt sohasem tudhatod, mi történik az első kanyarban” – idézi a Motorsport a csapat brit klasszisának szavait. „A büntetések nélkül is a középmezőnyben lettünk volna, szóval akár egy kereket is elveszíthettünk volna. Az, hogy a rajtrács végéről vágunk neki a futamnak nem annyira rossz, hiszen akár négy-öt pozíciót is nyerhetünk” – utal Button a start utáni tülekedésekre, lökdösődésekre, melyek általában meghatározzák a Belga Nagydíjak első pillanatait; felvetése pedig főleg most lehet jogos, hiszen a versenyzőknek teljesen új irányelveket kell követniük a startnál, ami egyesek szerint komoly kavarodást okozhat vasárnap délután.