A királykategória hivatalos gumiszállítója ismét a kritikák középpontjába került, a Belga Nagydíj második szabadedzésén ugyanis Nico Rosberg, a vasárnapi versenyen pedig Sebastian Vettel kapott defektet; a pilóták abroncsai komolyabb előjelek nélkül robbantak szét. A Pirelli természetesen elkezdte a történtek kivizsgálását, a cég sportigazgatójának első megjegyzései szerint viszont egyik balesetet sem az abroncs hibája okozta.
Elmondta, Rosberg esetében egy külső tárgy okozott gondot, Vettel pedig a Ferrari rizikós stratégiája miatt került bajba. A négyszeres bajnok más véleményen van, ennek pedig a leintés után hangot is adott: kritikával illette a Pirellit, a jelenlegi helyzetet pedig elfogadhatatlannak nevezte. A hétvége után Rosberg is azonnali reakciót sürgetett. A történtek kapcsán természetesen a GPDA első embere is megszólalt. „Véget kell vetnünk ezeknek a robbanásoknak” – mondta Wurz a BBC-nek. „Pilótaként hisszük, hogy nem egy robbanás miatt kell értesülnünk arról, hogy a gumi elhasználódott!”
„Úgy vélem, léteznek technológiák, melyek megakadályozhatják az ilyen hirtelen felületleválásokat, rövidtávon azonban meg kell adnunk a Pirellinek a kellő szabadságot és támogatást, hogy megfelelő és a Forma-1 számára biztonságos döntéseket hozzon” – folytatja az osztrák pilóta, aki jelenleg a Toyota gyári csapatában versenyez a Hosszútávú-sportautóvilágbajnokságon, ahol a résztvevők a királykategóriás visszatérést is megcélzó Michelin abroncsait használják.
Wurz elmondta, a versenyzők szövetsége az olasz gyártóval és a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) is folyamatosan kapcsolatban van, hiszen minél gyorsabban meg akar bizonyosodni arról, hogy a problémák nem fognak megismétlődni a szintén tempós olasz pályán. „Azt kértük, hogy kiemelt figyelemmel vizsgálják meg a Belgiumban történteket. Együtt kell működnünk, hogy meg tudjuk oldani az ilyen biztonsági problémákat” – magyarázza.
A versenyzők két lehetséges forgatókönyvtől tartanak igazán: attól, hogy a defekt miatt irányíthatatlanná válik az autó, ez pedig egy komoly balesethez vezethet és attól, hogy a szétszakadó gumidarabok, illetve a különböző törmelékek megsebesíthetik azt a pilótát, aki közvetlenül a defektet kapó rivális mögött halad. Wurz elmondta, a résztvevők tisztában vannak azzal, hogy a defektek régóta hozzátartoznak a versenyzéshez, és azzal is, hogy a gumiszállítóknak nehéz dolguk van, hiszen folyamatosan alkalmazkodniuk kell, ezeket a helyzeteket azonban megfelelően kell kezelniük.
„A menedzsmentnek reagálnia kell ezekre a problémákra; jobb, gyorsabb és biztonságosabb abroncsokra van szükség, a Forma-1-nek támogatnia kell a fejlesztéseket, sőt követelnie kell őket. Ezek a fejlesztések nemcsak a versenyzők biztonsága miatt fontosak, később ugyanis a továbbfejlesztett technológiák az utcai autózásban is megjelenhetnek” – zárta gondolatát a 41 éves sportember, aki 1997 és 2007 között 69 Forma-1-es versenyen vett részt.