Vettel már a rajtnál elhúzott, a legjobb amiben a Ferrari reménykedhetett, hogy a Red Bull mögött a mezőny legjobbja lesz, mely elismerést végül Alonsónak sikerült is megszereznie, miután Vettel csapattársával, Mark Webberrel sokáig harcolt.
A két Red Bullt a rövid váltásokra utasították a verseny vége felé, így megakadályozva a lehetséges sebességváltó meghibásodást, de míg Webber Alonso üldözésével foglalkozott, Vettel kényelmesen visszavehetett a sebességből és győzelmet aratott.
Vettel számára jó hír, hogy a másik két világbajnoki esélyes, Lewis Hamilton és Kimi Räikkönen csak néhány pontot szerzett.
Vettelt első helyét az első kanyarban Webber és Felipe Massa veszélyeztette, de a német pilótának sikerült az élen maradnia és lassan elhúzott üldözőitől.
Egy szép manőverrel a Roggia sikánnál Alonso megelőzte a harmadik körben Webbert és a harmadik helyre lépett előre. A két pilóta kerék-kerék elleni küzdelmet folytatott a kanyarban, majd a kijáratnál a két autó össze is ért.
Massával szemben Alonsónak könnyebb helyzete volt, a célegyenesben ment el csapattársa mellett és hat másodperccel követte Vettelt.
De amikor Alonso egy más stratégiát próbálva négy körrel hosszabb első etapot teljesített, mint Red Bullos riválisa, az Vettel malmára hajtotta a vizet. A német pilóta előnye tíz másodpercre nőtt.
Alonso a kerékcsere után Webber elé tért vissza, aki a kerékcserék során megelőzte Massát és az ausztrál pilóta az utolsó körökben még veszélyt jelentett Alonsóra, de végül nem sikerült előznie, így a harmadik lett.
Nico Hülkenberg a szombati remek időmérő edzés után az ötödik helyen ért célba a Sauberrel. Hülkenberg honfitársával, Nico Rosberggel folytatott szoros csatát, de végül maga mögött tudta tartani német riválisát.
Räikkönen a rajtnál Sergio Perez autójába hajtott, ezért az első kör végén új első vezetőszárnyért kellett kiállnia, míg Hamilton lassú defekt miatt két kiállásos taktikára állt át. A brit pilóta versenyét tovább nehezítette az, hogy rádióproblémája volt egész futam alatt.
A Mercedes és a Lotus pilótája végül komoly harcot vívtak egymással és a középmezőny autóival. Daniel Ricciardo a hetedik helyen már elérhetetlen távolságban volt a verseny második felében felzárkózóknak, de Grosjean és Hamilton a nyolcadik helyért harcolt, amely végül a francia pilótáé lett. Jenson Button a tízedik helyen megakadályozta Räikkönen pontszerzését. A finn pilóta mögött Sergio Perez és Esteban Gutierrez ért célba.
Grosjean ismét baleset részese volt, az első körben a Rogga sikánnál Paul di Resta szállt bele, a skót pilóta feladni kényszerült a versenyt.
Jean-Eric Vergne volt a másik korai kieső, az első tízbe harcolt, amikor füst csapott fel a Toro Rosso jobb hátsó részéből.
A Formula-1-es európai szezon véget ért, a 2013-as évad következő versenyét, a Szingapúri Nagydíjat szeptember 22-én rendezik.
Az Olasz Nagydíj végeredménye:
Hely | Pilóta | Csapat | Hátrány |
1 | Sebastian Vettel | Red Bull | 1:18.33.352 |
2 | Fernando Alonso | Ferrari | +5,4 |
3 | Mark Webber | Red Bull | +6,3 |
4 | Felipe Massa | Ferrari | +9,3 |
5 | Nico Hülkenberg | Sauber | +10,3 |
6 | Nico Rosberg | Mercedes | +10,9 |
7 | Daniel Ricciardo | Toro Rosso | +32,3 |
8 | Romain Grosjean | Lotus | +33,1 |
9 | Lewis Hamilton | Mercedes | +33,5 |
10 | Jenson Button | McLaren | +38,3 |
11 | Kimi Räikkönen | Lotus | +38,6 |
12 | Sergio Perez | McLaren | +39,7 |
13 | Esteban Gutiérrez | Sauber | +40,8 |
14 | Pastor Maldonado | Williams | +49,0 |
15 | Valtteri Bottas | Williams | +56,8 |
16 | Adrian Sutil | Force India | +1 kör |
17 | Charles Pic | Caterham | +1 kör |
18 | Giedo van der Garde | Caterham | +1 kör |
19 | Jules Bianchi | Marussia | +1 kör |
20 | Max Chilton | Marussia | +1 kör |
Nem értek célba: | |||
Jean-Eric Vergne | Toro Rosso | 15. kör | |
Paul di Resta | Force India | 1. kör |
A világbajnokság állása az Olasz Nagydíjat követően:
1. | Sebastian Vettel | 222 |
2. | Fernando Alonso | 169 |
3. | Lewis Hamilton | 141 |
4. | Kimi Räikkönen | 134 |
5. | Mark Webber | 130 |
6. | Nico Rosberg | 104 |
7. | Felipe Massa | 79 |
8. | Romain Grosjean | 57 |
9. | Jenson Button | 48 |
10. | Paul di Resta | 36 |
11. | Adrian Sutil | 25 |
12. | Sergio Perez | 18 |
13. | Daniel Ricciardo | 18 |
14. | Nico Hülkenberg | 17 |
15. | Jean-Éric Vergne | 13 |
16. | Pastor Maldonado | 1 |
Konstruktőrök:
1. | Red Bull-Renault | 352 |
2. | Ferrari | 248 |
3. | Mercedes | 245 |
4. | Lotus-Renault | 191 |
5. | McLaren-Mercedes | 66 |
6. | Force India-Mercedes | 61 |
7. | Toro Rosso-Ferrari | 31 |
8. | Sauber-Ferrari | 17 |
9. | Williams-Renault | 1 |