Miután a Lotus pilótái esélyessé váltak a futamgyőzelemre úgy tűnt, Sebastian Vetel elveszti első helyét, ám a német pilóta végül sikeresen visszaverte a támadásokat.
A pole pozícióból induló Lewis Hamiltont megelőzték a gyorsabban induló Red Bullok, Vettel és Webber az első két helyre került.
Webber az első kerékcserékig csapattársával tartott, majd az ausztrál pilótát a kerékcsere befejezése előtt engedték el, a Red Bull jobb hátsó kereke még a boxutcában levált. Az elszabadult abroncs egy operatőrt talált fejbe.
Hamilton a komoly gumikopás miatt pozíciókat veszített, míg a Lotus előre lépdelt a mezőnyben.
Grosjean 13 kört teljesített az első lágy keverékes etapja során – sokkal többet, mint a mezőny többi tagja – és az ötödik helyről a másodikra került.
Ezt követően a francia pilóta Vettelt üldözte, de két másodpercnél közelebb nem tudott kerülni hozzá.
Fél távnál beküldték a pályára a biztonsági autót, miután Jules Bianchi autójával kiállt motorprobléma miatt, majd az autó a pályán visszafelé gurult az utolsó sikán előtt.
Az élen állók azonnal teljesítették második kerékcseréjüket, de az abroncsok nem tartottak ki a futam végéig.
Grosjean volt az első, aki az utolsó kerékcserék körét megkezdte. Vettel a következő körben reagált és az élen tudott maradni.
Räikkönen 10 körrel tovább maradt kint, majd a lágy keveréket kapta meg, ennek köszönhetően sikerült felzárkóznia Grosjean-ra, aki a csapatutasítást betartva elengedte a finn pilótát.
De a világbajnok már túl messze volt és Vettel egy másodperces előnnyel megnyerte a Német Nagydíjat.
Grosjean Fernando Alonso előtt megtartotta harmadik helyét.
Alonso ferraris csapattársa, Felipe Massa négy kör elteltével esett ki, a hatodik helyen haladt, amikor az első kanyarban megpördült.
Hamilton az ötödik lett, megelőzve az utolsó körben a két kerékcserét teljesítő Jenson Buttont.
Webber a kerékcserét követő probléma után az utolsó helyre esett vissza, majd a hetedik helyen ért célba a McLaren pilótája, Sergio Perez előtt.
Nico Rosberg a 11. helyről indulva a kilencedik lett megelőzve honfitársát, Nico Hülkenberget.
Daniel Ricciardo a hatodik helyről a 12. esett vissza a két Force India közé.
Sokáig úgy tűnt, a Williams végre megszerzi idei első pontjait, de az utolsó kerékcsere során probléma lépett fel mindkét pilótánál, így a csapat ismét lecsúszott a pontszerző helyekről.
A 2013-as világbajnokság tízedik versenyét a Magyar Nagydíjat július 28-án rendezik a Hungaroringen.
1 | S Vettel (GER) | Red Bull | 25 |
2 | KM Räikkönen (FIN) | Lotus | 18 |
3 | R Grosjean (FRA) | Lotus | 15 |
4 | F Alonso (ESP) | Ferrari | 12 |
5 | LC Hamilton (GBR) | Mercedes | 10 |
6 | J Button (GBR) | McLaren | 8 |
7 | M Webber (AUS) | Red Bull | 6 |
8 | S Perez (MEX) | McLaren | 4 |
9 | N Rosberg (GER) | Mercedes | 2 |
10 | N Hülkenberg (GER) | Sauber | 1 |
11 | P di Resta (GBR) | Force India | – |
12 | D Ricciardo (AUS) | Toro Rosso | – |
13 | A Sutil (GER) | Force India | – |
14 | E Gutiérrez (MEX) | Sauber | – |
15 | P Maldonado (VEN) | Williams | – |
16 | V Bottas (FIN) | Williams | – |
17 | C Pic (FRA) | Caterham | – |
18 | G van der Garde (NED) | Caterham | – |
19 | M Chilton (GBR) | Marussia | – |