Vettel: Régi autók, régi motorok – no meg kolbászevés egy Frankfurt-meccsen

Sebastian Vettel (Fotó: Moy / XPB Images)

Sebastian Vettel (Fotó: Moy / XPB Images)

Hogy a nagydíjhétvégéken, munka közben milyen, azt már jól ismerjük. Négy világbajnoki cím, 41 győzelem és 45 pole pozíció áll a neve mellett, s az ezek megszerzéséhez szükséges közel kilenc szezon során alaposan kiismerhettük stílusát és munkamódszerét. De vajon milyen a hétköznapi életben? A Frankfurter Allgemeine Zeitung legutóbbi interjújában nem a versenyző, hanem a sofőr és átlagember Sebastian Vettellel beszélgetett autókról, motorokról – no meg a fociról…

„Őszintén szólva annyira nem vezetek szívesen. Tíz éve vezetek a közutakon, és ez idő alatt sokat változtam. Az utak zsúfoltak, elég sok a dugó is. Amúgy persze szeretek vezetni, még mindig élvezem” – mesélte Vettel. Majd elárulta, manapság általában a Ferrari 458 Speciale autóját vezeti. „Úgymond szolgálati autó. De a California is nagyon szép, annál még a gyereket is be tudom ültetni hátra” – mutatott rá a Ferrari sportautójának „családias” vonására…

A legújabb Ferrarik mellett a négyszeres bajnok azonban a régi autóknak is elkötelezett híve. „Az akkori formák és technika is lenyűgöző. Ha valami tönkremegy, csak fölnyitod a motorháztetőt, és máris látod, mi a gond. Ma ez már nem ilyen egyszerű. A kedvenc autóm pedig a Fiat 500-as, az ellentétes ajtóival. Egyszerűen imádnivaló” – magyarázza. „De természetesen a régi versenyautókat is szeretem. Nem olyan rég Gerhard Berger Ferrariját vezethettem. Előtte pedig egy Brabhamet. Berger autója a nyolcvanas évek elejéből való, nagyon messze van a mostanitól. És a Brabham is egy teljesen más világ. A pályán igazi élmény vezetni őket, csak nem szabad történnie semmi rossznak. A biztonság akkoriban azért eléggé pocsék volt.”

Vettel elárulta, első autója egy teljesen új BMW X3-as volt, gyerekkorában családja Golf I Cabrióját imádta, de édesapja első, E-osztályú Mercedesére is büszke volt. „Tizenhét éves voltam, amikor megkaptam a jogosítványt – a szüleim külön engedélye kellett hozzá, hiszen ők nem mindig tudtak elvinni a versenyekre, melyeken gyakran már csütörtökön ott kellett lenni, miközben ők dolgoztak. Heppenheimben jártam autós iskolába, és ott is egy X3-ast vezettem. A vizsgám előtt jobban izgultam, mint egy fontos verseny előtt szoktam. De végül minden simán ment, a hátramenetben kanyarodás is. A vizsgáztató hölgy elégedett volt velem” – mesélte Vettel jogosítványszerzéséről. „A jogosítvány és a saját autó természetesen nagy szabadságot jelent egy embernek. Nem is értem, hogy sok fiatal miért nem így tekint már erre. Számukra az okostelefonjuk sokkal fontosabb. Nos, igen, én is már 28 vagyok…” – teszi hozzá nevetve.

Vettel a Magyar Nagydíj hétvégéjén bizonyította, nem csupán az autókért, a motorokért is rajong. A Hungaroringre minden nap egy régi motorral érkezett. „Szabad motoroznom, és meg is teszem. Szoktam régi motorokkal foglalkozni, amelyek legalább húsz évesek. Ott még jobban átlátható a technika, akárcsak a régi autóknál. Olykor egy-egy oldtimert magammal is viszek egy-egy versenyre” – magyarázta a Ferrari versenyzője.

Végül pedig egy másik szenvedélyéről, a futballról is kérdezték. Vettelről köztudott, hogy nagy rajongója az Eintracht Frankfurtnak. „Tizennégy, tizenöt éves korom óta. Már elég rég voltam kint a meccsükön, de majdcsak lesz időm rá. Majd a régi barátokkal megyek ki, mint korábban is. Négy-öt sráccal. És nem a páholyba, hanem teljesen hétköznapi módon, a lelátóra. Félidőben pedig jöhet a kolbász – ez hozzá tartozik!”

„Ami a többi csapatot illeti, nos, inkább szurkolok a Dortmundnak, mint a Bayernnek! És természetesen a Darmstadtnak. Ők gyakorlatilag a szomszédaim. Jó látni, ami ott zajlik, hogy még mindig van ilyesmi a mai világban. Ők a »tizenegy barát« mottója szerint működnek, ami sajnos manapság már igencsak kiveszett a sportból. A motorsportból is.”

Vettel végül megkapja az utolsó és egyben legnehezebb kérdést: vajon melyiket láthatjuk előbb: a Frankfurtot német bajnokká, vagy Sebastian Vettelt a Ferrari világbajnokává válni? „Erre nem tudok komoly választ adni. Jövőre a Ferrari sokkal jobb lesz, mint idén. Az Eintrachtnak viszont tőkére lenne szüksége. Szóval hová is jutunk ezzel?” – tette fel a sokat mondó kérdést a négyszeres világbajnok.

Forrás: www.telesport.hu – RSS