A címvédő idei 7. és Forma-1-es pályafutása 40. futamgyőzelmének örülhetett múlt vasárnap, ezzel pedig megközelítette gyermekkori hősét, Ayrton Sennát, aki pályafutása során 41 alkalommal diadalmaskodott. Szingapúrban tehát beérheti a háromszoros világbajnokot (és Vettelt, aki szintén 41 győzelemnél tart), sőt a sors furcsa fintoraként mindezt pont 161. futamán teheti meg – a tragikus sorsú brazil klasszis összesen 161 királykategóriás futamon vett részt.
Hamilton Monzában megszerezte idei 11. rajtelsőségét, sőt múlt vasárnap zsinórban hetedszer állhatott a rajtrács élére. Abban az esetben, ha Szingapúrban is ő nyeri az időmérőt ebben a tekintetben is utoléri példaképét, aki az 1988-as Spanyol Nagydíj és az 1989-es Amerikai Nagydíj között nyolcszor diadalmaskodott az időmérőn – nála jobb sorozatot még senki sem produkált. A Mercedes pilótájának másik sorozata is folytatódott: Olaszországban huszadszor kvalifikált az első sorba, tehát már „csak” négy első, vagy második rajthelyre van szüksége a rekord beállításához. Hogy ki tartja a csúcsot? Feltehetően már mindenki kitalálta, hogy Senna.
A kétszeres világbajnok nemcsak 40. diadalát, hanem pályafutása második grand slamjét is begyűjtötte múlt vasárnap, miután a rajtelsőség, a leggyorsabb kör és a futamgyőzelem is az övé lett, valamint a verseny összes körében ő vezette a mezőnyt. A grand slameket számláló örökranglistát egyébként Jim Clark vezeti, aki pályafutása során összesen 8 alkalommal „vitt mindent” egy versenyhétvége során. A jelenlegi mezőnyből Vettel neve mellett szerepel a legtöbb, egészen pontosan négy.
A Ferrari 2010 óta nem szerepelt olyan jól egy időmérő edzésen, mint 2015-ben; akkor Fernando Alonso rajtelsőséget szerzett, Felipe Massa pedig a harmadik leggyorsabb kört futotta meg. Idén Kimi Räikkönen a második, Vettel pedig a harmadik rajthelyről vághatott neki az Olasz Nagydíjnak. A finn világbajnok a 2013-as Kínai Nagydíj óta nem indulhatott az első sorból, rajhelyét azonban nem tudta dobogós helyezésre váltani, hiszen csúnyán beragadta a rajtnál és visszaesett a mezőny végére.
Vettel viszont ott volt a legjobb három között, azaz ő lett a 37. ferraris pilóta (a Forma-1 hivatalos honlapja itt megjegyezi, hogy a 40., ha azokat is figyelembe vesszük, akik az 1950-es években csapattársukkal közösen álltak a dobogón), aki a csapat hazai közönsége előtt is ott lehetett az eredményhirdetés helyszínén.
Vettel egy rekordot is megdöntött Monzában: most ő vezeti azt az örökranglistát, ami a Forma-1-es versenyzők által gyűjtött világbajnoki pontokat számlálja. A német klasszis neve mellett jelenleg 1796 egység található, a második helyen álló Alonsóé mellett pedig 1778. Igaz, itt érdemes megjegyezni, hogy napjainkban a versenyzők sokkal több egységet gyűjthetnek, mint az előző évtizedekben, hiszen maga a rendszer is változott (a győztes már 25 egységet kap, míg korábban csak 10 járt az elsőségért), és a futamok száma is nőtt.
A Red Bull már a hétvége előtt figyelmeztetett: nehéz hétvége vár a csapatra! A bikásoknak igazuk lett, hiszen a különböző – részben önként vállalt – motorcseréért járó hátrasorolásos büntetések miatt csak a mezőny végéről startolhattak. Az osztrák alakulat versenyző egyébként sem teljesítettek túl acélosan az időmérőn, hiszen egyikük sem jutott be az utolsó szakaszba, ez a „csúfság” pedig a 2008-as Brazil Nagydíj óta egyszer sem esett meg a csapattal. Ricciardóéknak a futamon végül sikerült felzárkózniuk a legjobb 10 közé, azaz a Renault folytathatta a 131 verseny óta tartó pontszerző sorozatát.
Miközben a Red Bull gyengélkedett, a Williams és a Force India idei legerősebb hétvégéjét zárta Olaszországban. A britek összesen 27 egységet gyűjtöttek, az indaiak pedig 14 pontot szerezek Monzában, amivel visszaszerezték az ötödik helyet a gyártók bajnokságában.
Ennek feltehetően a Lotus örül legkevésbé, hiszen az arany-feketék is az ötödik pozíció megszerzésére hajtanak. A legutóbbi versenyhétvégét azonban gyorsan el kell felejteniük, Olaszországban ugyanis már a rajt után elveszítették versenyautóikat (a szezon során harmadszor fordult elő, hogy a pilótáknak ilyen hamar búcsúzniuk kellett). Az egylet venezuelai versenyzője, Pastor Maldonado Belgiumban is hamar feladta a küzdelmet, tehát az előző két megmérettetésen mindössze hármat teljesített a 96 körből.
A McLaren-Honda spanyolja, Fernando Alonso sem jutott el a kockás zászlóig, azaz idén már hatodszor búcsúzott idő előtt a megmérettetéstől. Ebből, és egyébként sok más szempontból is az idei a kétszeres világbajnok leggyengébb éve első Forma-1-es szezonja óta, amit a sereghajtó Minardi színeiben teljesített.
Monzában összesen 168 hátrasorolásos büntetést osztottak ki, azaz többet, mint amennyit a teljes 2014-es évad során.