Motor
2016. szeptember 9. péntek, 09:11
Ezt a róla elnevezett pályán rendezett ünnepség keretén jelentették be: mostantól a család beleegyezése szükséges ahhoz, hogy a 2011-ben tragikus balesetben elhunyt olasz rajtszámát más versenyző használhassa.
Marco Simoncelli 2002-ben mutatkozott be a gyorsasági motoros világbajnokságon, s csaknem tízéves karrierje során összesen 14 futamgyőzelmet szerzett. Legnagyobb sikerét 2008-ban érte el, amikor a 250 köbcentis kategóriában világbajnok lett. A MotoGP-ben eltöltött szűk két szezonja során kétszer állhatott dobogóra, pályafutása azonban nem teljesedhetett ki, a 2011-es Malajziai Nagydíj második körében halálos balesetet szenvedett.
Az olasz pilóta nevét viseli azóta a misanói aszfaltcsík, s most épp ezen a helyszínen került sor egy újabb ünnepélyes bejelentésre. Carmelo Ezpeleta, a Dorna elnöke Simoncelli édesapjának jelenlétében vonultatta vissza hivatalosan az elhunyt motoros legendás, 58-as rajtszámát, amely mostantól a Simoncelli-családhoz tartozik, így más versenyző csak akkor használhatja, ha ők is áldásukat adták rá.
Emellett arra is fény derült, hogy a Paolo Simoncelli által vezetett, jelenleg a FIM Junior Világbajnokságon induló SIC58 Squarda Corsa istálló 2017-től a Moto3-es kategória mezőnyének is tagja lesz.
Visszatérve a visszavonultatott rajtszámokhoz: ez még csupán az ötödik ilyen alkalom a MotoGP történetében. Korábban Kevin Schwantz 34-esét, a 2010-es misanói Moto2-es futamon életét vesztő Shoya Tomizawa 48-asát, az akkor még a nagydíjindulási rekordot tartó, mára az örökranglistán Valentino Rossi mögé szoruló Loris Capirossi 65-ösét és a 2003-as suzukai viadalon tragikus balesetet szenvedő Daijiro Kato 74-esét „vonták ki a forgalomból”. Érdekesség, hogy van jelenleg egy motoros, aki 58-assal versenyez a világbajnokságon, méghozzá a Moto3-ban érdekelt Juanfran Guevara – kérdés, neki mikortól kell majd rajtszámot váltania.