Vizes gumitesztet tart jövőre az F1

F1

2015. július 25. szombat, 16:50

Szerző: Strommer Benjamin

A Pirelli által tető alá hozott kétnapos gyakorlást a fellocsolt Paul Ricard pályán tartják januárban, meghívást kapott a mezőny összes csapata. A gumicég így gyűjt információt jövő évi új abroncsaihoz.

A Formula-1 2016-os szezonja a szokásosnál később, áprilisban kezdődik, ezt megelőzően pedig csupán két hivatalos tesztet tartanak a barcelonai pályán, márciusban. Az istállók azonban egy plusz lehetőséget is kapnak, hogy pályára guruljanak, igaz, csak garantáltan nedves aszfalton: a motorsport.com értesülése szerint a Pirelli január 25-26-án gumitesztet rendez a franciaországi Paul Ricard versenypályán, ahova a jelenlegi tíz csapat kapott meghívást. A gyakorláson csak a 2015-ös autóval vehetnek részt.

A teszt kizárólag azt a célt szolgálja, hogy a sportág abroncsszállítója tesztelhesse 2016-os esős keverékeit – ebből a célból az aszfaltot a pálya öntözőberendezésével fogják fellocsolni. A gumitesztekre szigorú szabályok érvényesek: az autókon nem lehet változtatni, és semmiféle fejlesztési munka nem engedélyezett.

„A terv az, hogy a Paul Ricardra megyünk januárban” – mondta Paul Hembery, a Pirelli motorsport-igazgatója. Az olasz cég hosszú ideje dolgozik azon, hogy megszervezzen egy valódi vizes pályás tesztet. Legutóbb 2014-ben, a jerezi teszten próbálkoztak vele, akkor egy tartálykocsi locsolta fel az aszfaltot. A francia helyszínen ennél komolyabb eszközök állnak rendelkezésre. „Egy olyan pályára kell menni, ahol a víz állandó jelleggel biztosított. Az időjárás miatt ez egyike azon kevés helynek, ahol a dolog kivitelezhető. Egy autóval lehet részt venni, mindenkit meghívtunk, ha mind jönni akarnak, örülünk.”

A Pirelli célja az, hogy a 2016-os Ausztrál Nagydíjon már új esőgumikat vessen be. Több keveréken is módosítanak, mivel az F1 célja, hogy egy helyett két-három kiállás irányába mozduljon el a versenyek jellege. Hembery hozzátette, kifejezetten segítséget jelent nekik, hogy a következő idény a megszokottnál később indul, egyébként már a január végi időpont is túl késői lenne.

Forrás: www.formula.hu – RSS

Tagged: