F1
2016. augusztus 6. szombat, 18:59
Szerző: Balogh Tamás; Fotó: DPPI
Érdekes ötlettel állt elő a Mercedes F1-es csapatának vezetője: a szakember szerint a legjobb lenne, ha a pilóták olyan íven mennének, amilyenen akarnak – az aszfaltozott bukóterek úgyis unalmasak.
Az elmúlt időszakban többször is előkerült problémaként a pályaelhagyások megfelelő szankcionálása: mind a versenyzők, mind a szurkolók nehezményezték, hogy helyszínről helyszínre, sőt kanyarról kanyarra más szabályok érvényesek – van, ahol megengedett az aszfaltcsík kiszélesítése, míg máshol zéró toleranciát alkalmaztak a versenybírák. Az FIA, ahogy más regulák esetén, itt is a szigorítás felé látszott elmozdulni, Toto Wolff szerint azonban épp az ellenkező irányba kellene menni.
„Az aszfaltozott bukóterek minden szempontból unalmasak, mivel a pilóták csak lesodródnak, aztán visszatérnek a pályára” – utalt a Mercedes csapatfőnöke a Motorsport.com szakoldalnak adott nyilatkozatában a közönség által hangoztatott másik problémára. „Ha azt látom a monitoron, hogy kiírták, hogy valaki elhagyta a pályát, akkor vagy a falban, vagy a kavicságyban kellene végeznie. Ha viszont aszfalt van ott, hagyjuk őket, hogy a leggyorsabb íven menjenek.”
„Mi lenne a különbség? Kilométeres bukótereink vannak” – mutatott rá Wolff. „Egyre kevésbé látványos a versenyzés, és azon töprengünk, vajon miért érdekli egyre kevésbé a nézőket az, amit csinálunk. Ha valahol nem lenne biztonságos a dolog, mivel túl közel vannak a korlátok, vagy a pályára való visszatérés közben veszélyeztetnék másokat, akkor rendben, szigorítsanak, de amúgy egyszerűen csak engedjük őket vezetni. Látványos képeket eredményezne.”
A csapatvezető hozzátette: az igazán nagy gondot a versenyirányítás következetlensége jelenti, amely a szurkolók számára gyakran követhetetlenné teszi az eseményeket. Wolff szerint ráadásul néhány centis elhagyásért végképp nem kellene büntetni. „Ez nem távolugrás. Itt van egy hat kilométeres pálya, ahol két centiméter nem változtat semmin” – magyarázta a szakember.