Az élet megy tovább

Nem sikerült bejutnia Magyarország egyik legkiemelkedőbb fiatal motorversenyzőjének a gyorsaságimotoros világbajnokság legfőbb utánpótlás-szériájaként működő Red Bull Rookies Cup sorozatba. A 14 éves Laczkó Máté főként társainál magasabb termete és az egyenlőtlen feltételek miatt nem tudta abszolválni a válogatót, de az álmait így sem adja fel.

Majer Dániel Nem a legjobban alakult a rangos utánpótlás-sorozat, a Red Bull Rookies Cup spanyolországi válogatója a 14 éves Laczkó Máténak. A fiatal motorversenyző nem tudott bekerülni azon tíz kiválasztott közé, akik a 120 fős társaságból jövőre a Moto Gp betétfutamain folytathatják, ez azonban nem biztos, hogy teljes mértékben a magyar motoroson múlott.

A 125-ös motor nyergében Fotó: Benito Toth

A 125-ös motor nyergében  •  Fotó: Benito Toth

Máté, szerelőjével és menedzserével már napokkal a válogató előtt elutazott a spanyolországi Guadix-ba akklimatizálódni és kicsit gyakorolni. Utóbbira azonban a várakozásokkal ellentétben nem volt lehetősége. „Meglepetésünkre nem lehetett motorozni, csak majd a válogatón, a szervezők által biztosított motorral. Ez igen furcsa volt, nem szokás egy ismeretlen versenypályára csak úgy felmenni és egyből tempót motorozni. Itt viszont ezt várták el” – mondta Máté, aki a három napos válogató második napján ült motorra.

„Kedden délután öt órakor elmondták az aznap végzőknek, hogy ki maradhat és ki megy, majd mi, akik másnap délelőtt következtek, megkaptuk az eligazítást. Szerdán reggel várt minket az öltöző, onnan pedig irány a műhely” – emlékezett vissza a fiatal motoros. Délelőtt és délután is húsz perc állt a rendelkezésükre a szervezők által kiosztott motorokon, a bírák pedig minden rezdülésüket figyelték. Nem csak a gyorsaság számított, a szerelőkkel való együttműködés és a motor kezelése épp annyit nyomott a latba.

Az már menet közben nyilvánvalóvá vált, hogy méretre Máté igencsak kilóg a mezőnyből. „Alapvetően a kis termetű versenyzőket keresik, akik alatt nem kell sokat tuningolni a motort, alapbeállítással is szinte repülnek a pályán. Én a százhetven centimmel és hatvan kilómmal a nehezek közé tartozom és hiába vagyok a kanyarban gyorsabb, az egyenesben hátrányban vagyok a többiekkel szemben. Ezért nekem tuningolni kell a motort, arra itt viszont nem volt lehetőség. Ráadásul a beállításokon sem lehetett változtatni, az én első futóművem olyan kemény volt, hogy alig tudtam motorozni. Elesni pedig nem volt tanácsos, ugyanis azt előre közölték, hogy aki bukik, az kiesik. Ennek ellenére volt olyan, aki elesett, mégis maradhatott. Az első edzésen az egyenesben ráadásul még simán tartottam a többiekkel a tempót, délutánra viszont lelassult a motorom.” Miután a versenygépeket kiosztották és nem sorsolták, valamint állítani sem lehetett rajtuk, ez azért több mint érdekes.

Bár akadtak olyan továbbjutók, akiknél gyorsabb volt, Mátét végül nem választották be, így nem indulhat jövőre a gyorsaságimotoros világbajnokság európai versenyeinek betétfutamain. „Nem vagyok csalódott. Egyrészt nem feltétlenül volt objektív a döntés, másrészt én a százhuszonöt köbcentis motorokat kinőttem, jövőre minden bizonnyal nagyobb géposztályban versenyzem. Egyedül az zavart, hogy nem mondták meg, miért nem mehetek tovább.”

Szemre is nagyobb volt vetélytársainál (első sorban középen) Fotó: Benito Toth

Szemre is nagyobb volt vetélytársainál (első sorban középen)  •  Fotó: Benito Toth

Csapata, az MW Performance tulajdonosa, Mohai János annyit elárult, hogy hamarosan megszületik a döntés Máté következő szezonjáról. Többek között az ötszörös világbajnok Jorge Lorenzo édesapja, Chico Lorenzo is meghívta őt újonnan létrehozott, fiataloknak szóló versenysorozatába, de más lehetőségek is nyitva állnak előtte. „A hosszú távú célom mindenképpen a világbajnokság moto2-es géposztálya, ahol hatszáz köbcentis motorokkal mennek. Ha egyszer, szabad kártyásként el tudnék indulni egy versenyen, biztos vagyok benne, hogy az ottani csapatok felfigyelnének rám” – mondta magabiztosan.

Máté azért mintegy levezetésként, hazatérte után elindult az osztrák superbike-osok évzáró versenyén, amelyet a Pannónia-ringen, új egyéni legjobbat motorozva meg is nyert 600 köbcentiméteres Hondája nyergében. A telet többnyire motocrossozással, és a félig terep, félig gyorsasági motorként funkcionáló supermoto-t hajtva, valamint konditermi edzéssel tölti, hogy aztán jövőre újult erővel vágjon bele a következő kalandba. Hogy az pontosan mi lesz, egyelőre nem tudni, de amint hivatalossá válik, mindenképpen beszámolunk róla.

Mátéval honlapunk az M4 Sport Jövünk! című magazinműsorába is forgatott:

Forrás: www.utanpotlassport.hu – RSS