BrandChannel: Kisterepjáróból egy életrevaló SUV

© suzuki.hu

A bevezetése ennek ellenére viszonylag kalandosra sikerült, köszönhetően egy obskúrus olasz törvénynek. Olaszországban ugyanis korábban hoztak egy olyan rendelkezést, amely szerint a japán importból származó terepjárókat az Európai Gazdasági Közösség kvótáin felül lehetett értékesíteni. A Vitara megjelenésének évében, 1988-ban azonban az olasz Külkereskedelmi Minisztérium olyan törvényt léptetett életbe, amely szerint a terepjáróknak legalább egy zárható differenciálművel kellett rendelkezniük, ahhoz, hogy terepjárónak lehessen őket nevezni. A Vitarában ilyen akkor nem volt, ezért „sima” személyautóként lehetett értékesíteni.
A modellt először 1988-ban mutatták be a nagyközönségnek. Az első generációs Vitara egyik érdekessége, hogy Japánban Escudo néven került forgalomba, ezen kívül azonban még majdnem egy tucat más márkanéven is forgalmazzák, a sikeres receptet ugyanis több autógyártó is megvásárolta, a Mazdától a Pontiacon át a Chevrolet-ig.
A márka hazai rajongóit pedig most egy valódi különlegesség is várja: a Suzuki Vitara Limited Edition modell indigókék és galaktikusszürke kéttónusú fényezése Korok Fatima szabadtüdős mélymerülő bajnokunk harmadik világbajnoki címe és világrekordja előtt is tiszteleg, aki 102 méteres mélységbe merült le egy levegővel.
Az első generáció autói a Vitara név mellett Santana 300, illetve 350 néven is forgalomba kerültek, mivel a spanyol Santanan Motor gyártotta őket az európai piacra. Népszerűségét és tartósságát jelzi, hogy bár addigra már további generációkat is piacra dobtak belőle, az első változatot egészen 2006-ig gyártották.

© globalsuzuki.com A Suzuki Vitarával a japán márka kétségtelenül sikeres receptet „főzött ki”, amit a modell hazai népszerűsége is remekül példáz: Magyarország útjain ugyanis nem kell sokat várni, hogy egy-egy Vitarával fusson össze az ember, jellemzően mosolygós, elégedett sofőrökkel a volán mögött.

A Suzuki Vitarával a japán márka kétségtelenül sikeres receptet „főzött ki”, amit a modell hazai népszerűsége is remekül példáz: Magyarország útjain ugyanis nem kell sokat várni, hogy egy-egy Vitarával fusson össze az ember, jellemzően mosolygós, elégedett sofőrökkel a volán mögött.

A Suzuki Vitarával a japán márka kétségtelenül sikeres receptet „főzött ki”, amit a modell hazai népszerűsége is remekül példáz: Magyarország útjain ugyanis nem kell sokat várni, hogy egy-egy Vitarával fusson össze az ember, jellemzően mosolygós, elégedett sofőrökkel a volán mögött.

A fenntarthatóbb közlekedés jegyében a Suzuki 2022 januárjában mutatta be az első öntöltő hibrid Vitarát, többek között a magyar, a francia, a lengyel és a holland piacokon. A hibrid hajtáslánc lelke a 1.5 literes K15C Dualjet motor, amely a 33 lóerős elektromos egységgel kiegészülve összesen 115 lóerős teljesítményre képes. A dinamikus vezetési élményről a hatsebességes automata váltó gondoskodik, de a negyedik generációs Vitara rendelhető kézi váltóval, illetve 1.4 literes motorral is, igény szerint két- illetve négykerék meghajtású változatban.
© globalsuzuki.com

© suzuki.hu Negyedik generáció: a modern SUV.

Negyedik generáció: a modern SUV.

© globalsuzuki.com
Az első generáció még kifejezetten terepjárónak készült, akkor még kétajtós változatban, amelyből vászon- és keménytetős variációk is elérhetőek voltak, de készült belőle kisáruszállító verzió is. Európába a kilencvenes évek elején, 1991-ben érkezett meg, és hamar rendkívül népszerűvé vált a sportos életmódot folytatók körében.

Írta a HVG