A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) a 2014-es új motorformula életbelépésekor szabályzatában kikötötte, hogy az egyes motorgyártóknak valamennyi csapatukat – függetlenül attól, gyári vagy partnercsapatról van-e szó – azonos motorokkal kell ellátniuk. Miután azonban a Manor idén csak az utolsó pillanatban menekült meg a csődtől, s autóját nem tudta átalakítani úgy, hogy alkalmassá váljon a 2015-ös Ferrari-motor befogadására, külön engedélyt kapott a riválisoktól az egy évvel korábbi, 2014-es erőforrás használatára. Ennek szabályba iktatása a technikai szabályzat 4-es függelékének módosításával történt meg.
Az Autosport most arról számolt be, hogy a Stratégiai Csoport jövő hétfőn esedékes ülésén napirendi pontra vette, e szabály újragondolását, s ahelyett, hogy az eredeti terveknek megfelelően visszatérnének az eredeti szabályhoz (a Manor esetét kivételként kezelték), lehetővé tennék, hogy egy gyártó egy éven belül különböző specifikációjú motorral lássa el csapatait. Ezen javaslat kedvezőbb feltételeket teremthet a kisebb csapatok számára, akik ezáltal a jelenleginél olcsóbban juthatnának erőforrásokhoz – még ha gyengébbekhez is –, mint beszállítójuk gyári csapata.
„Erről már folynak egy ideje a viták. Alapvetően ugyanarról lenne szó, amit idén a Manorral csináltunk: hogy ők a múlt évi motort használhatják az idei szezonban. Hasonló dolog lenne” – erősítette meg a hírt a Force India csapatfőnök-helyettese, Bob Fernley.
A jelenlegi állás szerint úgy fest, a résztvevő négy gyártóból csupán kettőnek, a Mercedesnek és a Ferrarinak lesznek partnercsapatai. A Honda továbbra is a McLarennel tervezi folytatni együttműködését, miközben a Renault háza tájáról olyan hírek érkeznek, hogy a franciák sem kívánnak más csapatoknak motort biztosítani, ha saját gyári alakulatuk lesz.
Amennyiben a Stratégiai Csoport tagjai egyezségre jutnak e kérdésben, a szabály módosítása esetén megnyílna az út a Manor-istálló előtt, hogy a 2016-os helyett a Mercedes idei erőforrását használja – mely vélhetően olcsóbb lenne. Emellett a motorgyártóknak is módjában állna a sajátjuktól különböző specifikációt biztosítani ellenfelük számára, ezzel pedig a Ferrari elkerülhetné, hogy a Red Bull túlzott veszélyt jelentsen helyzetére, amennyiben tőle vásárolja – sajátjánál gyengébb – V6-osát…