Rövid pályás motoros országos utánpótlás-bajnokságot rendeztek a hétvégén Kecskeméten. A Förch Junior Team szervezésében lebonyolított versenyen a jövő Talmácsi Gáborai mérték össze tudásukat, a külföldieket is felvonultató, több mint hetvenfős mezőnyben.
Majer Dániel • „Minden rendben volt, ahhoz képest, hogy a Förch Junior Team korábban nem volt házigazdája ilyen rangos versenynek, a rendezés színvonalában a külföldi viadalokat is felülmúlta” – mondta Szabó János, utánpótlással foglalkozó egykori motorversenyző.
Egyedül az égiek szerettek volna belerondítani a szervezők örömébe, a szombati edzések végére megérkezett az eső a kecskeméti Gokart Stadion fölé, és maradt egész vasárnapra. „Igazi gumipóker zajlott. Tudni kell, hogy a gokartpályák szárazon nagyon jól tapadnak, mert sokat használják őket, fel vannak gumizva. Esőben viszont annál jobban csúsznak” – magyarázta Szabó.
A változékony időjárás a legtöbb induló dolgát megnehezítette.
A gyerekmotorok csúcskategóriájának számító Mini GP Pro mezőnyében motorozott a három legkiemelkedőbb képességűnek tartott ifjú, Számadó Máté, Oláh Barnabás és Görbe Soma. Az összetett első helyet a Förch Junior Team színeiben versenyző, mindössze tíz éves Számadó zsebelte be, aki az első futamban a harmadik, a másodikban pedig az első helyen végzett. Oláh Barnabás egy negyedik és egy harmadik hellyel összetettben harmadik, Görbe Soma első futambeli második helyével hatodik lett. A második versenyen kiesett.
Számadó teljesítményének az értékét tovább növeli, hogy a hétvége első edzésén bukott, ripityára törte a motorját, és rövid időre kórházba is szállították. Ilyen előzmények után, rosszabb technikai feltételek mellett is nyerni tudott. „A rajt előtt vizes futamnak nyilvánították a versenyt. A szervezők megtiltották, hogy bárki slick (teljesen sima felületű) gumival rajtoljon. A legtöbben vágott, vagyis az esőguminál kevésbé barázdált abroncsokkal indultak. Máténak az nem volt, így esőgumival ment. Pár körön keresztül tartani tudta a cseh Lukáš Simon tempóját, aztán a felszáradó pályán a verseny végére vászonig kopó gumival volt kénytelen boldogulni. Végül harmadiknak jött be Görbe Soma mögött. Soma egyébként nagyon jól ment, a második helyét követően talán kicsit túlságosan lelkessé vált, és a második versenyen bukott” – elemezte a fiatalok teljesítményét Szabó János.
A második futamon motorosaink a magyar csapatok szemfülességének is köszönhették jó helyezéseiket: a rajt előtt szemerkélni kezdő esőre remekül reagáltak, és feltették a vizes pályára alkalmas kerekeket. Számadó Máté már pár kör után utcahosszal vezetett, és végül nyert, megelőzve a szlovák Roman Havlínt és Oláh Barnabást.
A stocksport kategóriában már rendes, nagy motorokat is láthattak a nézők. A rangos, nemzetközi utánpótlás-sorozatként ismert KTM ADAC Junior kupában versenyző Kovács Bálint, a holland és az olasz verseny között hazaruccant, hogy edzés gyanánt részt vegyen a kecskeméti viadalon. Egy első és egy harmadik hellyel az összetett második pozícióját szerezte meg, annak ellenére, hogy a versenytársaival ellentétben utcai gumikat használt.
A legkisebbek között is születtek magyar sikerek, a PW50-ben Kovács Zoltán, a PW50 speciálban Vincze Hanna végzett az élen.
Az utánpótlás mezőny legközelebb a csehországi Vysoké Mýtóban gurul aszfaltra június 18-án.