Jó ideje a Haas-istálló egyik ülésére esélyes versenyzőként emlegetik, Jean-Éric Vergne ugyanakkor a közelmúltban aláírta szerződését a DS Virgin-csapattal, így már biztos, hogy a Forma–E mezőnyének tagja lesz a sorozat második szezonjában. Ám aki úgy gondolta, a francia ezzel már le is mondott az F1-es visszatérésről, nagyot tévedett!
A Toro Rossótól a múlt évben kitett versenyző elárulta, nagyon is érdekelné őt az F1-hez újonnan csatlakozó alakulat egyik autója. „Két ülés van számunkra, és meg kell mondjam, nincs is rossz esélyem arra, hogy végül a Haasnál kössek ki. Ami a Forma–E-t illeti, még korai erről beszélni. Két ütközés van az F1-gyel, de még korai lenne arról nyilatkozni, hogy hozható össze a kettő. Ha ilyen problémával szembesülnék, az kellemes probléma lenne” – nyilatkozta a 25 esztendős versenyző, aki idén a Ferrari fejlesztőversenyzője is egyben. „Jelen pillanatban a Forma–E-re koncentrálok, valamint a munkámra a Ferrarinál, ami természetesen ugyancsak kifizetődő lenne, ha a Haasnál kötnék ki.”
A formálódó amerikai csapat első embere, Gene Haas a közelmúltban elárulta, egyre szűkül a jelöltjeik nevét tartalmazó lista, s egyes hírek szerint egyre valószínűbb, hogy a csapat egyik autóját a Ferrari tartalékversenyzője, a mexikói Esteban Gutiérrez kapja majd meg. Vergne azonban reméli, a ferraris kapcsolat számára is hasznot hozhat – akárcsak a korábbi Red Bull-os/Toro Rossó-s időszaka, mely során szintén értékes tapasztalatokra tett szert. „Ez némi előnyt jelent. Az is, hogy dolgozhattam egy olyan nagy csapatnál, mint a Red Bull, ami akkor mindent megnyert. Tartalékversenyző voltam, valamint szimulátoros fejlesztő, és rendkívül sokat tanultam tőlük. Aztán jött három év a Toro Rossóval, ahol bizonyítottam a volán mögött. Nem szabad elfelejteni, milyen teljesítményt nyújtottam Daniel Ricciardo ellen: az első évben legyőztem őt. A második meg igencsak szorosra sikerült – és ő ma már futamgyőztesnek számít.”
„A Ferrarinál egy újfajta szemléletmódot tanultam meg, ez minden idők legnagyobb csapata! Ezen új munkamódszer révén még többet tanultam az autók technológiájáról. Természetesen ez is fontos szempont, amikor a Haasról beszélünk. Kikerültem az F1-es rajtrácsról, de egy olyan csapatnál dolgozhatok minden hétvégén a szimulátorban, mint a Ferrari. Tudom, miként változtatják a beállításokat, mi minden történik a gyárban, mindenről első kézből értesülök. Emellett pedig versenyzem is a Forma–E-ben, szóval ezek igenis számítanak” – kampányolt önmaga mellett Vergne.