Az új motorok hétvégéje volt a monzai. A gyengébben teljesítő Honda és Renault szempontjából mindez egyet jelentett a büntetések sorával – a két élcsapat, a Ferrari és a Mercedes szempontjából viszont magával a tényleges fejlődéssel. A címvédő istálló új, hét módosító pont által kifejlesztett erőforrásáról igencsak pozitívan nyilatkoztak a riválisok – Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke például egyenesen „ijesztőnek” nevezte annak pénteki teljesítményét.
A Ferrari hazai versenyére szintén egy továbbfejlesztett erőforrással állt fel a rajtrácsra: Sebastian Vettelék autójába egy három módosító pont felhasználásával átalakított hajtóegység került. És bár a Mercedesszel, pontosabban az új motort használó Lewis Hamiltonnal szemben így sem volt esélyük, Nico Rosberg legyőzésére annál inkább (a német kieséséig üldözte Vettelt). Niki Lauda, a Mercedes tanácsadója pedig már a szombati időmérős formájukat látva megállapította az olaszokról: ismét kiválóan gazdálkodtak fejlesztési lehetőségeikkel.
A becslések szerint az új erőforrásuk nagyjából 20 lóerővel nagyobb teljesítményre volt képes az időmérő edzésen elődjénél – később a versenyen aztán a megbízhatóságot szem előtt tartva kicsit visszafojtották azt (vélhetően a Mercedes is így tett a pénteki első edzés után). Az újítások eredményeivel a csapat is elégedett volt – a hírek szerint pedig könnyen előfordulhat, hogy a most bevetett motor bizonyos szempontból ugyanúgy a 2016-os átalakított erőforrás alapjának számít, mint a Mercedes által bevetett.
Az elnök, Sergio Marchionne elárulta, már javában folynak a jövő évi tervezési munkálatok, melyekre bizakodva tekint. „A következő szezonban teljesen más lesz a helyzetünk (mint a mostani szezon közben – a szerk.). Már jó ideje dolgozunk az erőforrásunkon és a 2016-os autón is. És eléggé magabiztos vagyok azzal kapcsolatban, hogy a csapatunk visszatér az élre, igazi kihívóvá válik – ahelyett, hogy csak üldöző lenne” – fogalmazott.
Majd azt is elárulta, úgy fest, mérnökeik találtak megoldást egy bizonyos idei problémájukra. „James Allison és az egész motorrészleg arra fordították az elmúlt tizenkét hónapot, hogy találjanak egy gyógymódot egy bizonyos dologra, amit én csak amolyan technológiai tökéletlenségnek tartok” – mondta sejtelmesen.
Hogy pontosan mire gondolhatott, csak sejteni lehet. Tény, a Ferrari idei versenygépének az egyik legnagyobb gyengeségét a gyors kanyarok jelentik. A szezon során számtalan helyszín (Barcelona, Silverstone, Spa) bizonyította, hogy a csapat ezen a téren még képtelen versenyre kelni a legjobb aerodinamikai csomagot magáénak tudó Mercedesszel – vagy éppen az ilyen szempontból szintén jól muzsikáló Red Bull-lal. A cél a leszorítóerő növelése lenne – amit pedig az autó hátuljának átalakításával lehetne elérni. És itt jöhet a képbe az erőforrás: annak elrendezése, kialakítása, csomagolása ugyanis alapvetően meghatározza az autó formáját, oldaldobozainak méretét, hűtési megoldásait.
Maurizio Arrivabene, a vörösök csapatfőnöke az Autosprintnek elárulta, ezen a területen radikálisabb változtatásra készülnek a jövő évre. „Most az aerodinamika javítására koncentrálunk. Ha madártávlatból készült képeket nézünk az autónkról, látható, hogy a kocsi hátulja nem olyan karcsú, mint egyes ellenfeleknél” – állapította meg.