Az újdonsült világbajnok, Sebastian Vettel újabb pole-pozíciót szerzett P Zero sárga lágy abroncson: ez idei 13. pole-ja és a kilencedik, amelyet Pirelli lágy gumikeveréken szerzett. 1 perc 24.178 másodperces körideje több mint három másodperccel jobb volt a legelső pénteki szabadedzésen mért idejénél.
A vadonatúj Buddh pálya poros, nyers felszíne még mindig csúszós volt a pénteki egész napos és a ma délelőtti szabadedzés ellenére. Ismét jelentős, körönként akár két másodperces különbség mutatkozott a P Zero ezüst kemény és a P Zero sárga lágy gumikeverék között.
Ezért az időmérő második fordulójától a lágy abroncsot használta mindegyik csapat – általában az első forduló végén már lágyra váltottak a csapatok. Csak a Red Bull Racing pilótái, Sebastian Vettel és Mark Webber, illetve a Ferraris Fernando Alonso és Felipe Massa, valamint a McLarenes Lewis Hamilton futott az első forduló végéig a kemény gumikeveréken.
Egyes pilóták – köztük a hazai pályán versenyző Force India pilótái –, hogy megőrizzék a versenyre a lágy abroncsokat, csak egyszer álltak pályára az időmérő második szakaszában. A legjobb tízes mezőny végén olyan szoros volt a küzdelem a második fordulóban, hogy a tízedik és tizenegyedik helyezett Alguersuari és Petrov azonos időt futottak. Mivel Alguersuari érte el először az eredményt, Petrov elé sorolták.
Négy autó (Alonso, Hamilton, Massa és Webber) állt pályára az időmérő harmadik és egyben utolsó szakaszában, Vettel, a McLarenes Jenson Button és a Mercedeses Nico Rosberg később jött ki. A Force India pilótája, Adrian Sutil kijött ugyan, de nem futott értékelhető köridőt, a Toro Rosso két versenyzője, Sebastian Buemi és Alguersuari nem is lépett pályára, ezért a kilencedik és a tízedik helyről indulnak majd Sutil mögül.
Vettel a ma délelőtti utolsó szabadedzésen is tartotta a tempót a P Zero sárga abroncson, amikor 1 perc 24.824 másodperces időt teljesített az utolsó körben, ami négytized másodperccel jobb volt az utána következő pilóta idejétől. Általában két-három kiállásra számít a Pirelli a versenyen, bár az egy kiállásos stratégia sem kizárt, ha egy csapat valami mással akar megpróbálkozni.
Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Leginkább a kemény és lágy gumikeverék körönkénti két másodperces különbsége határozta meg az időmérőt, bár Vettel gyorsabb volt a kemény abroncson az időmérő első fordulójában, mint bárki a lágyon. A teljesítménybeli különbség miatt a csapatok a lágy abroncsra koncentráltak a legutolsó szakaszban. A lágy gumikeverék nagyon tartós volt és jól szerepelt, úgy számolunk, hogy holnap 20-25 körre lesz alkalmas, míg a kemény jóval többre. Az eddig gyűjtött adatok nagyon hasznosak lesznek, amikor a jövő évre kell majd abroncsokat választanunk – ez az egyik legfontosabb szempont most, hogy a szezon a végéhez közeledik.”