Komoly változások előtt áll az F1-et nemrég még uraló Red Bull-istálló, valamint testvércsapata, a Toro Rosso. Miközben a cég tanácsadója, Helmut Marko, valamint Christian Horner az osztrákok kivonulásával fenyegetőzve igyekszik minél versenyképesebb motort biztosítani Milton Keynes számára, a tulajdonos Dietrich Mateschitz már nyíltan beszélt jövőbeni terveikről.
Elsőként például ő is megerősítette a Renault-val való szerződésbontásuk hírét. „Az év végi szakításról mindkét fél megállapodott. Már nem volt értelme tovább együtt dolgozni, ennél többet a csapataink nem tudtak tenni” – nyilatkozta a Speedweeknek, hozzátéve, hogy már több hete eldőlt, hogy szétválnak útjaik.
Az említett lap szerint a válás ugyanakkor így sem volt olyan könnyű. A Red Bullnak ugyanis szintén 2016 végéig szólt a szerződése főtámogatójával, az Infinitivel, amely cégről azonban a Renault-val való szakítás fejében le kellett mondania, hiszen a márka a francia konszernhez tartozik. Az osztrákok ezzel pedig évi 25 millió eurós támogatásuktól is elestek.
A Red Bull számára most úgy tűnik, a Ferrari jelenti a megoldást az F1-ben maradásra – még ha Helmut Marko nyilatkozata szerint nincs is garancia arra, hogy maradnak. Mateschitz mindazonáltal jó választásnak tartja az olaszokat. Vagy ha úgy tetszik, a legkevésbé rossznak. „A Ferrari a tél folyamán – és mindenekelőtt az első téli tesztek óta, amikor még a mi szintünkön voltak – hihetetlen munkát végzett. És a Mercedes is. Nekünk nem célunk, hogy csak ötödikek vagy hatodikak legyünk. Új motorra van szükségünk” – mondta az osztrák üzletember.
Mateschitz elárulta, nemrég ugyan még a Mercedes tűnt első számú partnerjelöltjüknek, ám azóta változott a helyzet. A Ferrarira viszont szintén csak ideiglenes választásként tekintenek. „Az elkövetkező két-három évben ez egy elfogadható megoldás lenne. Ha a Ferrari gyári csapatként nem tudná megnyerni a bajnoki címet Vettellel, számunkra, a partnercsapat számára sem lenne lehetséges. De ettől még ott lehetnénk az első három rajtsorban, és onnan a dobogóra is fölállhatnánk” – próbált optimistán közelíteni a gyári háttér nélküli időszak felé.
A Scuderiával való megállapodás szeptember végén vagy októberben válhat hivatalossá. Mateschitz ugyan azt mondta, „biztosan Ferrari-motorral” versenyeznek, valamint „pozitív egyeztetésekről” számolt be, azt azért hangsúlyozta, a végső megegyezéshez bizonyos részleteket még tisztáznia kell Helmut Markónak, Maurizio Arrivabenének és Sergio Marchionnénak.
A következő két-három évre ezzel megoldást találhatna a Red Bull – de adódik a kérdés, mi jöhet ezt követően? A pletykák szerint hosszabb távon a Volkswagen F1-be csábítása jelentheti a kiutat a jelenlegi helyzetből a négy világbajnoki címet nyerő alakulat számára. Német források úgy tudják, a Red Bull tulajdonosa nemrég tárgyalt is erről a lehetőségről a gyártó vezetőivel, a BBC szakértőjeként dolgozó korábbi csapatfőnök, Eddie Jordan pedig úgy értesült, jó esély van arra, hogy az autógyártó legkorábban 2018-ban felvásárolja a Milton Keynes-i gárdát, melyet saját erőforrásával versenyeztetne, s melyet az energiaitalosok ezt követően csak mint főszponzor támogatnák. Jordan szerint addig pedig a Ferrari motorjaival versenyeznének.
Az ír úgy tudja, Mateschitz a Volkswagen igazgatótanácsának elnökével, Martin Winterkornnal állapodott meg a csapat átvételéről, aki ezzel megerősíthetné pozícióját a cégén belül. A két félnek egyébként komoly közös múltja van, a Red Bull jelenleg a ralivilágbajnokságban is támogatja a német márkát. A BBC szerint Winterkorn már a múlt télen meg akarta vásárolni az F1-es csapatot, ám akkor a Volkswagen korábbi elnöke, Ferdinand Piech útját állta ennek. Áprilisi távozása most ismét megnyithatja a kapukat a királykategória felé.