Repülő borítás, száraz tank és forgalom – ez is az időmérőn történt

Nico Hülkenberg (Fotó: Moy / XPB Images)

Nico Hülkenberg (Fotó: Moy / XPB Images)

Akit megzavart Räikkönen szélárnyéka

Ha Monza, akkor szélárnyékozás! Aki jól csinálja, nagyot nyerhet vele, aki viszont kicsit is elvéti, megfizeti az árát. Sergio Pérez a szombati időmérő edzést a hetedik helyen zárta, s az előtte végző három csapat (Mercedes, Ferrari, Williams) erejét ismerve elégedett is lehet eredményével. Ám a mexikói elárulta, valójában Kimi Räikkönen Ferrarija kicsit bezavart legjobb körében. „A Q3-ban kicsit túlságosan optimista voltam. Próbáltam elkapni Kimi szélárnyékát az egyenesben, de nem működött. Valójában több tizedet veszítettem miatta” – fogalmazott a mexikói. „A verseny nehéz lesz, de a célunk, hogy harcba szálljunk a Williamsszel” – tette hozzá.

Akinek nem szólt a csapata

Pérez csapattársának, Nico Hülkenbergnek ugyancsak gondjai adódtak a forgalommal – igaz, teljesen másfajták. A németet még az edzés elején tartotta fel Marcus Ericsson a Parabolicában, amikor váratlanul áttért a versenyívre. E manővere miatt később az FIA három rajthellyel hátrébb sorolta őt, emellett pedig két büntetőpontot is adott neki. A svéd neve mellett így most már hét büntetőpont áll – eltiltás 12 pont után jár. A svéd csapatára hárította a felelősséget, mondván, az nem értesítette őt az ellenfél érkezéséről.

„Alapvetően megvan a magunk rendszere a csapatnál: ha kapunk valami információt arról a boxfalon, hogy egy másik autó gyorsan közeledik vagy épp lassít, ők informálnak erről a rádión. Amikor lassú körön vagyok, tehát szólnak róla, hogy ki érkezik, és ki van olyan tempón, mint én. A csapat azt mondta, mindenki egyforma tempón van velem, nem érkezik senki, szóval összpontosítsak a következő köröm előkészítésére, foglalkozzak a gumikkal és a kapcsolókkal. A Ferrarik mögött haladtam, felkészültem, átállítottam a kapcsolókat, aztán bementem a Parabolicába, és a kijáratnál láttam, hogy Nico közvetlenül mellettem van. Fogalmam sem volt róla, hogy közelít és gyorskörön van. Nem kaptam információt erről. A visszajátszást elnézve nem volt valami szép eset, de tényleg nem tudtam, hogy érkezik” – védekezett Ericsson.

Aki nem kapott elég üzemanyagot

Hülkenbergnek ráadásul nem is ez volt az egyetlen furcsa esete a kvalifikáció során. A Q3-ba jutva ugyanis már első mért köre teljesítése után lelassult autója, amit aztán a Force India szerelőinek kellett visszatolniuk a boxutca végéről a garázsba. A német az eset után elárulta, nem mindennapi baki miatt maradt le a jobb eredmény lehetőségéről: kifogyott az üzemanyagból. Mindezt aztán főnöke, Bob Fernley is megerősítette. „Egyszerűen elszámoltuk magunkat a benzinnel. Ez egy emberi hiba volt. Elég kevésszer fordul elő nálunk hasonló, és elhihetik, aki bakizott, most igencsak rosszul érzi magát. Talán lehettünk volna hetedikek és nyolcadikak – most hetedikek és kilencedikek vagyunk, szóval nem olyan vészes” – fogalmazott a helyettes csapatfőnök.

„Nem tudtam újraindítani a motort, mivel csontszáraz volt a tank, a benzinpumpa pedig teljesen felhevült. Idő kell neki a lehűléshez, mielőtt visszatöltjük a benzint, és nekünk nem volt sok időnk. Szóval már nem tudtam újraindulni, lemaradtam az utolsó Q3-as körömről a friss gumikkal. Az első körömet olyan abroncson futottam, amiben már három kör volt, és a friss gumis köröd szabja meg, honnan indulsz. Elérhető lett volna a hetedik hely, most kilencedik vagyok. Nem a világ vége – még mindig lehet jó versenyünk innen is” – magyarázta Hülkenberg.

Akinek elszállt a motorborítása

Mért kört sem futott Max Verstappen az időmérő edzésen, miután a Q1 nagy részében csapata még javában szerelte autóját a soros motorcseréje után. Az időmérő első felvonásának végére aztán nagy nehezen elkészült a Toro Rosso, és bár a holland büntetésének ismeretében teljesen mindegy volt, pályára lép-e, mért időre pedig az óra állása miatt már esélye sem volt, végül útnak indították. Aztán egyszer csak autója motorborítás lerepült…

„Nagyon siettünk, alapvetően el sem tudtunk volna készülni az autóval, ezért igencsak meglepődtem, a csapat remek munkát végzett. A motorborítás csak félig volt rögzítve minden, mivel a szerelők úgy gondolták, így is kitart majd, elég erős hozzá. De szerintem túl nagy lett a vibráció a boxból kijövet” – magyarázta az újonc. Miután Justin Wilson nemrég történt IndyCar-balesete rámutatott a lerepülő karosszériaelemek veszélyességére, várható volt, hogy az FIA aligha huny szemet a történtek fölött. A 17 esztendős versenyzőt végül áthajtásos büntetéssel sújtották, melyet a futam elején kell majd letöltenie.

Forrás: www.telesport.hu – RSS