A franciákat rengeteg kritika érte első számú partnerük, a Red Bull részéről, amiért hajtóegységeik megbízhatóság és teljesítmény tekintetében is elmaradtak a riválisok hajtóegységeitől. A vártnál gyengébben teljesítő cég vezetői továbbra is mérlegelik Forma-1-es szerepvállalásukat: sokak szerint a legvalószínűbb az, hogy a Lotus felvásárlásával ismét gyári csapatot indítanak, de egyelőre azt sem zárhatjuk ki, hogy elhagyják a Forma-1-et, vagy megtartják jelenlegi státuszukat.
Ami a már említett problémákat illeti, Key szerint a Renault hamarosan megoldja őket – ez pedig a jövőre is pozitív hatással lehet –, hiszen minden adott ahhoz, hogy a cég felálljon a padlóról és ismét jobb eredményekért harcoljon. „Őszinte emberekről van szó, akik belátják, hogy sok még a tennivaló, viszont keményen dolgoznak a problémák megoldásán, és szerintem képesek arra, hogy orvosolják ezeket a bajokat. Még vannak tennivalók, hiszen le vannak maradva, de a Ferrari is nagy előrelépést tett, és meggyőződésem, hogy a Renault is képes erre” – mondta az Autosportnak.
„Nem szabad elfelejtenünk, milyen régóta itt vannak már, és azt sem, milyen nagyszerű sikereket értek el a királykategóriában, mind motorszállítóként, mind gyártóként. Úgy vélem, a vérükben az, hogy fordítani tudjanak a dolgokon. Mivel komoly fejlődést várnak a következő évre, most a hangulat is bizakodóbb, mint tavaly ilyenkor. Tavaly még mindenki sokkban volt a történtek miatt, és idővel rájött, hogy valóban nagyon sokat kell még dolgozni, az idei évad elején pedig voltak megbízhatósági problémák, melyek szintén hátráltatták őket” – folytatja a tapasztalt szakember, majd ismét kiemeli, a Renault az új és a régi szakemberek munkájának köszönhetően már megtalálta a helyes irányt.
Miközben ő magabiztos a Renault erőforrásával és annak fejlődésével kapcsolatban, Key elmondta, a Red Bull vezetőit is megérti, hiszen rendkívül frusztráló visszaesni egy komoly sikersorozat (2010 és 2013 között minden bajnoki címet ők nyertek) után. „Nem hibáztatom a Red Bullt, amiért csalódott a jelenlegi helyzet miatt, hiszen ezek a srácok hozzászoktak a világbajnoki címekhez, ezért fektetnek be a sportba. Jelenleg két olyan csapat van, amelyik magának gyártja az erőforrást [a Mercedes és a Ferrari] és most ők foglalják el az első és a második helyet a bajnokságban. Értem a frusztrációt, de a felek szorosan együttműködnek, hogy megoldják a problémákat!” – zárta gondolatát.