Újabb Renault-motor füstölt el a pénteki napon a Hungaroringen. Daniel Ricciardo második szabadedzése ért véget a tervezettnél hamarabb a hiba miatt – ám az ausztrálnak aggódnia egyelőre nem kell, hiszen autójában egy régi erőforrás dübörgött, s mivel még van egy büntetlenül használható V6-osa, a csere nem von majd maga után büntetést.
Más kérdés, hogy Christian Horner, az istálló csapatfőnöke szerint az elkövetkező négy futamon még nem számíthatnak komoly változásra motorfronton, ugyanis a Renault tudomása szerint csak az októberben megrendezendő Orosz Nagydíjon veti be a rendelkezésére álló 13 módosító pont segítségével továbbfejlesztett új erőforrását. „Nem hinném, hogy bármit is terveznének Szocsi előtt. Talán ez a legkorábbi időpont arra, hogy bevessenek módosító pontokat. A hátralévő időben pedig a jelenleg is használt motorokkal kell boldogulnunk” – fogalmazott a brit a mai sajtótájékoztatón.
Mindez egyúttal azt is jelenti, hogy amennyiben a Red Bull és a Toro Rosso versenyzőinél újabb erőforrás mondja fel a szolgálatot, újabb büntetések következnek. Ahogy Oroszországban is, hiszen ott az újítások bevetéséhez mindenképpen cserélniük kell majd. „Jelenleg a két versenyzőnk a negyedik és ötödik motorját használja péntekenként illetve vasárnaponként. Sajnos Daniel viszont most elveszítette a negyedik motorját, így már csak az ötödik maradt neki, amit először Ausztriában használtunk. A következő pár futamon ezzel kell boldogulnia. Majd az idő eldönti, sikerülhet-e eljutnunk Szocsiig csere nélkül, hogy aztán bevethessük a továbbfejlesztett motort” – vázolta a helyzetet Horner.
Ami az új erőforrást illeti, abban sokáig úgy volt a Mario Illien vezette Ilmor fejlesztései is helyet kapnak majd. Az Auto Motor und Sport azonban úgy tudja, a Renault végül nem kívánja használni az Ilmor által kifejlesztett új hengerfejeket – annak ellenére, hogy azok nagyobb fejlődést ígérnek, mint saját megoldásuk, s a számítások szerint körönként négy tizedet hoznának. A Red Bull saját pénzéből finanszírozná ezen fejlesztést, csakhogy a franciák inkább hisznek a saját projektjükben. Azok hatékonysága körül pedig továbbra is sok a kérdőjel. „Már egy hete próbálom elérni valamelyiküket telefonon, hogy elárulják, mi is a helyzet. A tesztpadon mért adatokra csak mértékkel lehet hagyatkozni. De csak a stopperóra mutatja majd meg, hogy az új kialakítás jobb-e vagy sem” – nyilatkozta Horner.
Ez viszont legkorábban csak októberben derülhet ki. Addigra viszont a Renault már meghozhatja döntését arról, milyen formában kívánja folytatni (ha folytatni kívánja) F1-es tevékenységét, így akárhogy is működik az új fejlesztés, a Red Bullnak már nem sok választása lesz: vagy mindenképpen a Renault-val marad (a fejlesztések kudarca esetén is), vagy új beszállító után kell néznie (akkor is, ha valós esély mutatkozna a franciákkal való előrelépésre).
Horner kijelentette, szeretnének végre tisztán látni a franciák terveivel kapcsolatban. „A Renault az első, aki elismerné, hogy nem elégedett a teljesítményével és megbízhatóságával. Előreléptek, javulnak, de sajnos a motorok terén sokkal hosszabb ideig tart a fejlesztés. A Renault-nak stratégiai szempontból fontos döntéseket kell meghoznia a következő hetekben – nemcsak 2016-ra, de az azt követő időszakra is. Nekünk szerződésünk van velük a következő év végéig, és természetesen a partnerükként arra számítunk, hogy versenyképessé tesznek minket. Ehhez egy versenyképes motor kell” – magyarázta.
Majd a fölvetésre, mi történik, ha a Renault végül önálló útra kíván lépni, elmondta: „Akkor a Mercedestől, a Ferraritól vagy a Hondától kell motort kérnünk – máskülönben nem versenyezhetünk.”