A Williams technikai igazgatója, Sam Michael kritikusan összegezte az Ausztrál Nagydíj tapasztalatait, és szólt a hét végi, malajziai futammal kapcsolatos elvárásairól.
A fotón a tévedés pillanata: Barrichello kemény gumira vált.
Kissé kaotikus volt az Ausztrál Nagydíj. Mi a véleménye Rubens nyolcadik helyezéséről?
– Jó, hogy újabb pontokat gyűjtöttünk, de minden területen van még javítani valónk.
Rubens volt az egyetlen pilóta, aki a második kiállásnál kemény gumira váltott. Miért döntött így, és okozhatott-e ez időveszteséget?
– Csapatként, együtt hoztuk meg ezt a döntést, ám utólag belátjuk, nem ez volt a legmegfelelőbb megoldás.
Nicot már az első körben kiejtette Kobajasi. Ezt megelőzően tapasztalt bármilyen előrelést a bahreini futamhoz képest?
– Nico gyors versenyző. Még hozzá kell szoknia ehhez a kategóriához, lévén az első Formula-1-es szezonja. Okos, és tudja mit kell tennie, úgyhogy én száz százalékosan biztos vagyok abban, hogy nagy hasznára lesz a csapatnak.
A csapat egy új motor borítást próbált ki a pénteki szabadedzésen. Sikeresen tesztelték az új karosszéria elemet?
– Nem voltunk elégedettek az eredménnyel, ezért az időmérőn már újra az eredetit tettük fel. Nem vetetettük el, a közeljövőben biztosan teszteljük még.
Adódott problémájuk az FW32-essel a hét vége során?
– A szombat reggeli edzésen Nico autójával volt egy kis baj, de ettől eltekintve megbízhatóan futott az autó.
Ausztráliában jóval több előzés volt, mint Bahreinben, különösen száraz aszfalton. Minek köszönhető a változás?
– A verseny startja sok mindent meghatározott. Volt néhány versenyző – például Hamilton, Webber és Alonso –, aki hátrébbról indult, mint arra számítani lehetett, és ez segített abban, hogy később izgalmasabb forgatókönyv alakuljon ki.
Milyen reményekkel vág neki a Williams a hét végi malajziai futamnak?
– Mindkét versenyzőnknek a legjobb tíz között kell végeznie a kvalifikáció során, ez az elsődleges célunk.
XLsport –
Forrás: Ganczer Gábor