Cardinale az új stadionról, a Milanról és a célokról

Gerry Cardinale, a RedBird Capital Pertners vezetője és egyben a Milan első embere a Financial Times által szervezett „A labdarúgás üzlete” című rendezvényen nyilatkozott és megerősítette szándékukat a stadionprojektet illetően, miszerint egy világszínvonalú létesítményt akarnak építeni a Milannak – függetlenül az Intertől.

„Ha megnézzük a Milan brandet és azt, hogy hol kellene lennie a Serie A-nak, akkor látható, hogy vannak olyan részlegek, amelyek kihasználatlanok és biztosítanunk kell a szurkolók számára, hogy hozzáférjenek egy világszínvonalú létesítményhez. Különböző területeket értékelünk az új stadion megépítéséhez, beleértve a San Siro környékén lévő telket is, hogy megnézzük, mi lehetséges. A kiértékelést a milánói városházával és a lombardiai régióval közösen végezzük. Igazat kell adnom LeBron Jamesnek, aki azt mondta nekem, hogy hiányzik egy rész a víziómból, ez pedig a kultúra. Nem tudjuk elhozni az egyik partnerünk, a LiveNation koncertjét Milánóba a szurkolóknak és a nézőknek, mert nincs hova. Nem tudunk más szórakoztatási lehetőségeket nyújtani a közönség számára.” – mondta Cardinale.

„A San Siro 1926-ban épült és az évek során felújították. Ha azt akarjuk, hogy a Milan és a Serie A visszatérjen a legmagasabb szintre, vagyis ahol lennie kell, akkor szükség van egy új infrastruktúrára. Meglátjuk, hogy mi lesz a legjobb lehetőség. Tapasztalataink vannak a Yankees Stadionnal és a Dallas Cowboys Stadionnal, valamint a stadionok építésében és az ilyen jellegű infrastruktúrából származó bevételek kialakítása terén is. Nagyon hiszek a függetlenségben, de jelenleg semmi sem zárható ki. Úgy gondolom, hogy az Inter jelenleg a saját jövőjével van elfoglalva, mi pedig a miénkre koncentrálunk és arra, hogy mi a legjobb megoldás számunkra.”

„George Steinbrenner (Yankees tulajdonosa 1973 és 2010 között) által kerültem közelebb a sport világához és sokat tanultam. Az igazi titok abban rejlik, hogy a trófeákat nem lehet megvásárolni. A mi feladatunk az, hogy kiszámíthatóak legyünk, mindig jól teljesítsünk és a klub értéke növekedjen. Mindenki nyerni akar. A következetesség az, ami mindent megváltoztat.”

„Nagyon tisztelem a Singer-családot, korábban nem ismertem őket. Lenyűgözött, amit négy év alatt véghez vittek a Milannal, azért is, mert nem volt tapasztalatuk a sport világában. Az Elliott Management az egyik legjobban strukturált pénzügyi alap a világon. Az üzleti terv egyik pontja, hogy folytassuk az Elliott által megkezdett utat. A RedBird 100 százalékos tulajdonrésszel rendelkezik a Milanban. Ahhoz, hogy előrelépjünk és megtegyük a következő lépést, két top igazgatót neveztünk ki, akik az Elliottól érkeztek. Giorgio Furlani az egyik személy, aki a nagyszerű munkát végző Ivan Gazidist váltotta a vezérigazgatói pozícióban és az új pénzügyi igazgatónk, Stefano Cocirio a másik. Nem aggódom, mert tehetséges szakemberek vesznek körül. Vannak emberek, akik fegyverarzenállal érkeznek a sport világába. Én nem fogom megmondani Piolinak, hogy kit állítson be a csapatba. Ez nem űrtudomány és nem találtuk fel a rák ellenszerét sem, de jól kell csinálnunk a saját dolgunkat.”

„Szuperliga? A projekt megbukott és nincs értelme erről beszélni. A lényeg az, hogy meg kell érteni, miért jött létre a terv és miért akarták bevezetni. Nagy szakadék van a Premier League és a többi európai bajnokság között. A Szuperliga felépítése rossz volt, de az egyensúly megteremtése a versenyben helyes döntés. Azt akarom, hogy az egész Serie A versenyképes legyen, a kérdés az, hogyan kivitelezhető.”

Az amerikai üzletember a tulajdonosváltás óta csak néhány alkalommal tekintette meg a helyszínen a Milan hazai mérkőzéseit. Arról is kérdezték, hogy ennek mi az oka.

„Itt nem rólam van szó. Ha mindenki teszi a dolgát, akkor sikeresek leszünk. Egy csapat mentalitását kell hoznunk. Minden nap kapcsolatban állok telefonon keresztül az ügyvezető stábommal, így kelek fel és így fekszek le aludni. A személyes jelenlét nem változtat semmin. Az én feladatom, hogy előteremtsem a pénzügyi erőforrásokat ahhoz, hogy versenyképesek legyünk. Nálam senki sem ambiciózusabb, mert minden évben szeretném megnyerni a Scudettót és a Bajnokok Ligáját, de nincs minden felett irányításom. Ez egy csapatmunka, nem csak rajtam múlik.”

„Több mint 20 évvel ezelőtt kezdtünk befektetni a sportba. Mindig is a sport volt az üzletünk, kezdve a Yankees-től. Nem olyan befektetők vagyunk, akik jönnek és vásárolgatnak. Minden az üzleti tervről szól, mert sok embernek van pénze a világon. A Milan az egyik legnagyobb brand Európában. Fantasztikus szurkolótáborunk van Milánóban és egész Olaszországban is. A szurkolók teszik a dolgukat, mi pedig szintén tesszük a dolgunkat hozzáadott értéket teremtve.”