Az új motorformula bevezetése óta állandó vitatémát jelentenek az új erőforrások megugrott költségei. Mindent összeadva egy nem gyári csapat összesen akár 28 millió eurót is fizethet az év során felhasznált erőforrásokért, ami nagyjából háromszorosa a V8-as korszakban jellemző értékeknek. A kisebb csapatokat elsősorban az így megnőtt kiadásaik hozták nehéz helyzetbe anyagilag, és miközben az FIA már többször is jelezte, megoldást kell találni a problémára, a nagy gyártók rendre azt hangoztatják, a mostaninál lejjebb nemigen lehet szorítani a hajtóegységek árát, mivel azok fejlesztése és gyártása egyaránt sokba kerül nekik.
Most azonban talán mégis lesz megoldás – mégpedig az árak és a fejlesztések szétválasztásával. Az Autosport arról számolt be, hogy a Stratégiai Csoport legutóbbi, hétfői ülésén a résztvevők előálltak a motorbeszállítás terén bevezetett költségsapka ötletével. Mint az korábban már kiszivárgott, a motorgyártók a 2016-os technikai szabályzat szövegének módosításával szeretnék elérni, hogy a gyártók partnercsapataikat az eredetitől eltérő, egy évvel korábbi erőforrásokkal is elláthassák. Ezek ugyan kevésbé lennének versenyképesek, mivel azonban rájuk vonatkozna a maximális költséghatár, jóval olcsóbban hozzáférhetővé válnának a kisebb csapatok számára.
A Startégiai Csoport javaslata szerint a jövőben meg lenne határozva, maximálisan mekkora összegért juthatnának régi motorokhoz a partneristállók. A korábbi verziót használóknak ezzel jóval kevesebbet kéne fizetniük a V6-osokért, miközben a gyártók sem lennének rákényszerítve arra, hogy bizonyos költséges újításaikat eladják partnereiknek – ha kérték azokat, ha nem –, csak mert ilyen irányba haladtak saját fejlesztéseikkel, s mindenképpen a sajátjukéval azonos motort kell biztosítaniuk számára. Az elképzelésről szóló anyagot most az FIA elnökének, Jean Todtnak is átnyújtották, aki részletesen is kiértékelheti annak megvalósíthatóságát.
Mindezzel a gyártók új lehetőséget kínálnak a szűkös anyagi keretek között mozgó résztvevőknek: ha úgy akarják, a motor mellett nem kell fizetniük a fejlesztésekért is, mint jelenleg. Ez jót tenne például a Manornak, amely így 2015-ös Mercedes-erőforrásokat használhatna a következő szezonban, de egyúttal kinyílna az ajtó a Ferrari előtt is, hogy úgy lássa el (gyengébb) motorral a Red Bullt, hogy közben nem veszélyezteti túlzottan saját pozícióját…