Vettel újabb rekordra hajt a Pirellivel

image

Idei tizenegyedik győzelmével a Red Bull Racing pilótája, Sebastian Vettel jó úton van afelé, hogy utolérje Michael Schumacher 2004-es rekordját, az egy szezonbeli tizenhárom győzelmet.

A Delhi külvárosában található vadonatúj Buddh pálya igen sokat javult a hétvége folyamán, egyre jobb köridők születtek, ahogy letisztult a pálya és az autók felhordták gumival. A P Zero sárga lágy és a P Zero ezüst kemény gumikeveréket vitte a Pirelli a futamra, melyek közül a lágy abroncs körönként két másodperccel gyorsabbnak bizonyult.

Mivel a versenyzők igyekeztek minél kevesebbet használni a kemény gumikeveréket, érdekes stratégiákat láthattunk. Csak a Force India pilótája, Paul di Resta, a Lotus Renault-s Vitaly Petrov és a Sauberes Sergio Perez kezdték a versenyt kemény abroncson, de néhány kör után gyorsan lágyra váltottak ők is.

Vettel végig vezette a mezőnyt, és két kiállásos stratégiával ért célba a McLarenes Jenson Button előtt, aki két hellyel feljött startpozíciójához képest. Az első hat versenyző két kiállásos stratégiát követett, a háromszor kiállók közül Lewis Hamilton érte el a legjobb eredményt hetedikként egy ütközést követően.

Felipe Massa, aki a Hamiltonnal való ütközés után kiesett az első tízből, az élen haladók közül elsőként váltott kemény abroncsra a 31. körben, de a törött kerékfelfüggesztés miatt nem tudta befejezni a versenyt. Csapattársa, Fernando Alonso kiállási stratégiájával biztosította be dobogós helyét: két körrel a Red Bull Racinges Mark Webber után váltott kemény gumikeverékre a 37. körben. A két pilótát alig két másodperc választotta el egymástól a verseny végéig.

A pole-pozícióból induló Vettel utolsó kiállásakor váltott kemény abroncsra, 13 körrel a futam vége előtt. Ő futotta a legjobb köridőt is a legutolsó körben P Zero ezüst kemény gumikeveréken, 8,433 másodperccel megelőzve Buttont.

A Lotus Renault pilótája, Bruno Senna futotta a leghosszabb időt – 34 kört – lágy abroncson, a Williamses Rubens Barrichello pedig a keményen teljesített éppen ugyanennyit.

Meleg és száraz volt az idő a verseny alatt, 31 fokos levegő- és 37 fokos pályahőmérsékletet mértek.

Paul Hembery, a Pirelli Motorsport igazgatójának nyilatkozata: „Anélkül, hogy ismertük volna a pályát, úgy határoztunk, hogy a kemény abroncsot visszük Indiába, szándékosan vállalva a konzervatív döntést. Ennek köszönhetően igen érdekes stratégiák születtek: csak kevesen kezdték a versenyt a kemény gumikeveréken, de akadt olyan is, aki azon fejezte be. A két élen haladó versenyzőnek azt kellett eldöntenie a verseny végső szakaszában, mikor gyorsabb egy új garnitúra kemény abroncs a használt lágynál. Kemény volt a verseny, de mindkét gumikeverék tartós volt és jól szerepelt – a legjobb köridőt P Zero ezüst kemény abroncson Vettel futotta. Sok adatot gyűjtöttünk, melynek nagy hasznát vesszük majd a jövő évi abroncsválasztásainknál.”